Laude inwestuje w kontenery do intermodalu

Laude inwestuje w kontenery do intermodalu

27 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Spółka Laude Smart Intermodal otrzymała dofinansowanie wysokości ok. 11 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na budowę 20-stopowych kontenerów HTSYP o pojemności do 43 msześc.

Fot. Laude Smart Intermodal

Kontener HTSYP (Hard Top – sztywna góra, sypki towar) jest stalowym kontenerem 20-stopowym, o podwyższonej wysokości (High Cube) ze sztywnym zatrzaskowym dachem stalowym bądź plandekowym, który może być łatwo zdjęty z poziomu ziemi. Kontener ten Służy głównie do przewozu ładunków sypkich, ale płaska podłoga zapewnia możliwość przewożenia ładunków detalicznych czy paletyzowanych – na jednym poziomie kontenera zmieści się 14 europalet.

Bez strat

– Takie rozwiązanie zwiększa sprawność i szybkość operacji przeładunkowej - zapewnia Janusz Górski, wiceprezes Laude Smart Intermodal. - Bardzo ważnym elementem jest brak przeładunku samego towaru, który w stosowanych obecnie kontenerach, podczas takich operacji, czasami ulega zniszczeniu. Brak strat to oszczędność - dodaje prezes Górski.

Największą innowacją kontenera HTSYP jest możliwość wysypu towaru z kontenera poprzez tylne „klapodrzwi”. Na rynku istnieje wiele wagonów do ładunków sypkich – od węglarki po wagony samorozładowawcze typu FALLS bądź FALNS, które posiadają, tzw. dolno zsyp gdzie ładunek wysypuje się dołem bądź otwieraną boczną ścianę wagonu. Jednak żaden z tych wagonów nie jest stosowany w przypadku transportu ładunków na paletach. Wynika to z ich konstrukcji. Wagony takie nie posiadają otwieranych tylnych drzwi bądź boków. Ich brak, uniemożliwia zatem wykorzystanie do wyładunku przewożonych na paletach towarów wózków widłowych.

Wprowadzany do eksploatacji przez spółkę Laude kontener posiada standardowe otwierane na oścież drzwi, dzięki którym rozładunek palet jest łatwy. 

Usługa z naczepą

Odbiorca ładunku sypkiego nie musi posiadać bocznicy, aby towar dotarł do niego bez konieczności przeładowania go na inny środek transportu.  W ramach obsługi przewozu kontenerowego jest dostarczana naczepa samochodowa z wywrotem, na którą zostaje przeniesiony kontener będący „opakowaniem” towaru.

W prezentowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości liście wniosków zatwierdzonych do dofinansowania w ramach I rundy aplikacyjnej w roku 2013 dla Działania 4.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, projekt Laude pt. ”Wdrożenie rewolucyjnego rozwiązania pozwalającego na przewóz w tym samym kontenerze dóbr sypkich i paletyzowanych” otrzymał wsparcie w wysokości 10.897.160 zł , stanowiące 40% wartości projektu. W ramach pierwszej w 2013 r. rundy aplikacyjnej do Działania 4.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka zatwierdzonych do dofinansowania zostało 88 projektów na łączną kwotę 1.151.706.465,00 zł.

Laude Smart Intermodal świadczy usługi transportowe i logistyczne. Spółka posiada terminal przeładunkowy przy granicy ukraińsko-polskiej w Zamościu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Zmarł Krzysztof Opawski Zmarł Krzysztof Opawski
Następny artykuł Prezydent powołał nową minister transportu Prezydent powołał nową minister transportu