Ostatni promocyjny kurs w lubuskiem

Ostatni promocyjny kurs w lubuskiem

06 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jutro, 7 grudnia, po raz ostatni będzie można skorzystać z promocyjnego połączenia kolejowego z Zielonej Góry do Gorzowa Wlkp. Bezpłatny szynobus łączący stolice województwa lubuskiego odjedzie ze stacji Zielona Góra o 9.46, aby dwie i pół godziny później pojawić się w Gorzowie Wlkp. Regularne połączenie na trasie Zielona Góra- Gorzów ruszy 15 grudnia.

Fot. lubuskie.pl

Będzie to już trzeci bezpłatny kurs łączący lubuskie stolice. Dwa poprzednie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Sygnał do jego odjazdu  pierwszego szynobusu 24 listopada 2013 r. dała marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak. Z podróży lubuskim „rekinem” skorzystali nie tylko pasjonaci kolejnictwa, ale i pasażerowie, którzy mieli do załatwienia ważne sprawy w Gorzowie lub Zielonej Górze, jak np. odwiedziny bliskich w szpitalu. Szynobus pokonuje trasę z Zielonej Góry do Gorzowa w nieco ponad dwie godziny.

Regularne połączenie na trasie Zielona Góra - Gorzów ruszy 15 grudnia. Za bilet normalny trzeba będzie zapłacić 23,60 zł czyli o kilka złotych mniej niż za przejazd autobusem na tej samej trasie.

Szynobus, który będzie jeździł na trasie Zielona Góra - Gorzów Wlkp. to jeden z czterech tego typu pojazdów zakupionych przez województwo w ramach projektu współfinansowanego ze środków LRPO na lata 2007-2013 „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń organizowanych przez województwo lubuskie”. Całkowita wartość projektu: 49,2 mln zł, dofinansowanie: 41,8 mln zł.

Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w nieprzekraczalnym terminie do 13 grudnia 2013 r. Dwa z nich obsługiwać będą połączenia Zielona Góra – Gorzów Wlkp. już od 15 grudnia 2013 r. W okresie przejściowym, tj. do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, dwa składy obsłużą linię Kostrzyn – Krzyż. Po tym terminie jeden szynobus skierowany zostanie na linię (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (Berlin), drugi – na trasę Zielona Góra – Frankfurt nad. Odrą. Pojazdy te będą spełniać wszystkie wymagania uwarunkowane prawem polskim i wspólnotowym. Będą posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących, w tym minimum 130 stałych miejsc siedzących. Standard wyposażenia – 2 klasa. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Maksymalna prędkość eksploatacyjna nie będzie mniejsza od 120 km/h.

Rozkład jazdy szynobusa kursującego między Gorzowem Wielkopolskim a Zieloną Górą dostępny jest na stronie Urzędu Marszałkowskiego.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych
Następny artykuł 115 lat łódzkich tramwajów 115 lat łódzkich tramwajów