W naszym terminalu nie istnieją przewozy koleją na wschód, a jeśli są już takie realizowane to przy niewielkim wolumenie towarów – mówi Marcin Kamola, business development manager DCT Gdańsk.
Marcin Kamola był jednym z gości konferencji Cross-Border Freight Transportation 2013, poświęconej przewozom transgranicznym. Konferencja odbyła się 15 listopada w Józefowie pod Warszawą.
- W 2012 r. próbowaliśmy uruchomić wspólnie z PKP Cargo, Kolejami Rosyjskimi oraz spedytorami połączenie kolejowe z Gdańska, przez Obwód Kaliningradzki do Moskwy. Spedytorzy mieli odmienne zdanie niż celnicy, co do tego, gdzie kontener powinien być oclony. Z tego względu przewozy zostały zawieszone. Towary są transportowane teraz samochodami, ale jest szansa na wznowienie ładunków koleją, jeśli będzie wystarczająco dużo towarów do przewiezienia - mówi Kamola.
Zarząd DCT Gdańsk stara się uruchomić w porozumieniu ze spedytorami serwis kolejowy na Ukrainę. - Nie wiemy czy będzie to stały serwis, czy będzie docierał do granicy, czy w głąb Ukrainy. Produkt musi być dogodny czasowo i opłacalny kosztowo. Aby usługi funkcjonowały trzeba rozpatrywać czas i pieniądze - tłumaczy business development manager.