Budowa II linii metra zmierza ku końcowi. Wszystkie tunele zostały już wywiercone, a najważniejsze prace na stacjach zakończone. Z dużych prac technicznych został już tylko jeden element – przekopanie fragmentu na stacji Centrum Nauki Kopernik znajdującego się bezpośrednio pod Wisłostradą.
Zamrażanie gruntu pod Wisłostradą trwa już od października zeszłego roku. Dzięki temu będzie można bezpiecznie wydrążyć w nim tunel i umieścić obudowę chroniącą tunel. – Grunt będzie zamrażany przez cały czas drążenia tunelu – powiedział Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP, które buduje drugą linię metra. – Drążenie tego fragmentu powinno się zacząć w drugiej połowie stycznia i według planu potrwa do maja – dodaje.
Po zakończeniu prac i wykonaniu obudowy tunelu, grunt rozmarznie. Nie wpłynie to w żaden sposób na trwałość konstrukcji obudowy stacji CMK.
Wydrążenie fragmentu tunelu pod Wisłostradą będzie ostatnim zadaniem związanym z budową tuneli. Obecnie trwają prace związane z wykończeniem samych tuneli oraz prace na obiektach technicznych i stacjach.
Prace na budowie II linii metra mają się zakończyć 30 września 2014 r. Na razie wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.