Ghelamco przebuduje dworzec Warszawa Gdańska?

Ghelamco przebuduje dworzec Warszawa Gdańska?

20 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Sztandarowym projektem, w którym PKP S.A. zamierzają wyłonić inwestora jeszcze w pierwszym kwartale tego roku jest zagospodarowanie terenów wokół dworca Warszawa Gdańska. Postępowanie weszło w decydującą fazę wyboru wykonawcy. Rozmowy na wyłączność kolejarze prowadzą z Ghelamco.

Wiz. Ghelamco

Do przetargu na zagospodarowanie dworca Warszawa Gdańska, toczącym się od połowy ubiegłego roku, stanęło sześć przedsiębiorstw. Do drugiego etapu przeszły tylko trzy: Ghelamco, Immobel oraz Penta Investments. Zgodnie z harmonogramem postępowania, spośród nich wybrano jedną, która otrzymała wyłączność na dalsze negocjacje.

– Jest to konsorcjum, któremu przewodzi Ghelamco. Z nim będziemy toczyć rozmowy o ostatecznym kształcie projektu – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości PKP S.A. – Nie oznacza to jednak, że już dokonaliśmy ostatecznego wyboru. Pozostałe dwie firmy nie stoją jeszcze na straconej pozycji pozostając w oczekiwaniu na wynik negocjacji – zaznacza.

Mimo to, dyrektor wyraził nadzieję, że w pierwszym kwartale rozmowy te skończą się podpisaniem wiążącej umowy inwestycyjnej. – Wówczas będzie można mówić o rozpoczęciu projektu – mówi Bator. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to przełom 2014 i 2015 r. Szacuje się, że kontrakt jest wart ok. 1 mld złotych.


Wizualizacja Ghelamco

W rejonie dworca Warszawa Gdańska do dyspozycji dewelopera będzie aż 4,7 hektara. To jeden z atrakcyjniejszych terenów w mieście znajdujący się w odległości 4 km od centrum i 13,5 km od Lotniska Chopina. Wykonawca, w zależności od pomysłu, będzie mógł zdecydować o przebudowie dotychczasowego dworca, jego wyburzeniu lub postawieniu tam zupełnie nowego obiektu. Docelowo, na terenach położonych wokół dworca mają powstać obiekty spełniające funkcje biurowe, usługowe oraz hotelowe.


Wizualizacja Ghelamco

Będzie to pierwszy w Warszawie węzeł łączący komunikację miejską z komunikacją aglomeracyjną i regionalną, ponieważ to tu znajduje się jedno z dwóch miejsc w Warszawie, gdzie tak blisko krzyżują się różne środki transportu: metro, kolej i tramwaje. Model zagospodarowania oprócz dworca i powierzchni komercyjnej przewiduje również budowę parkingów i niezbędnej infrastruktury komunikacyjnej. Niewykluczone też, że część obiektów powstanie nad istniejącym układem torowym stacji Warszawa Gdańska.