Makieta PKP Cargo sprzedana za ponad 25 tys. zł

Makieta PKP Cargo sprzedana za ponad 25 tys. zł

20 stycznia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Cargo wsparło 22 finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wystawiając na licytację makietę, która stoi w hollu głównej siedziby spółki w Warszawie. Przed chwilą aukcja się zakończyła.

Fot. PKP Cargo

Licytacja rozpoczęła się 20 grudnia od 10 zł. Jeszcze tego samego dnia oferowana cena wyniosła 999 zł. Później cena nabierała rozpędu. Dogrywka licytacji odbyła się dwóch ostatnich dniach. W niedzielę cena wyniosła 16 tys. zł, a w poniedziałek wzrosła do 25,11 tys. zł. Ostatecznie użytkownik Allegro o pseudonimie bunia04803 wylicytował makietę za kwotę 25 tys. i 210 zł.

Na makiecie znajduje się skansen taboru kolejowego, terminal kontenerowy oraz punkt załadunku kamienia. Jest również niewielkie wzniesienie, pod którym znajduje się tunel kolejowy. Makieta o wymiarach 200 x 204 cm (2 części o wymiarach 100 x 204), wysoka na 54 cm, o wadze całkowitej 330 kg (sama makieta waży 30 kg) znajduje się w wykonanym na zamówienie „sarkofagu”, w całości wykonanym ze szkła o grubości 15 mm (skala H0, czyli 1:87).

W skład makiety wchodzi tabor ruchomy: lokomotywa elektryczna Traxx Eu43 oraz 4 węglarki typu Talbot (produkcji TRIX) w malowaniu PKP Cargo, nieruchomy: lokomotywa spalinowa SM42 (produkcji PIKO, seria Expert) oraz 3 wagony kontenerowe serii Sgnss (produkcji Fleischmanna, z 3 kontenerami 20-stopowymi na każdym) w malowaniu PKP Cargo oraz statyczny: lokomotywa spalinowa ST44 (produkcji PIKO) oraz 3 składane ręcznie węglarki serii Eaos, załadowane kamieniami; parowóz Ty2 oraz 6 wagonów towarowych krytych produkcji PIKO (w tym wagon chłodnia); parowóz TKt3 (produkcji PIKO) oraz 3 wagony pasażerskie z lat 20. XX w. (produkcji ROCO), a także wagony stacjonarne na stacji rozładunku kontenerów: 1 wagon platforma oraz 3 wagony kryte.

Infrastruktura składa się z 1 toru zasadniczego przejezdnego o długości ok. 7 metrów z siecią trakcyjną (liczącą 26 słupów), 2 torów odstawczych połączonych rozjazdami z torem zasadniczym, 4 rozjazdami (w tym 2 w skansenie, 1 przy stacji rozładunku kontenerów i 1 jako imitacja, 6 ślepych torów odstawczych (1 w punkcie załadunku kamienia, 3 w skansenie, 2 w terminalu kontenerowym), 7 kozłów oporowych, nastawnia automatyczna przy przejeździe ze światłami, 3 przejazdów (1 strzeżony z budką dróżnika i zaporami, 1 automatyczny z sygnalizacją świetlną, 1 niestrzeżony), 3 wjazdów do tunelu (2 okrągłe, 1 prostokątny) oraz 6 sygnalizatorów świetlnych (wszystkie działające).

Oprócz tego częścią makiety są m.in.: suwnica kontenerowa typu bramowego, 2 wózki widłowe oraz 1 mobilny dźwig do kontenerów, tzw. kalmar, 5 kontenerów (w tym 1 na suwnicy), koparko – ładowarka w punkcie załadunku kamienia, pudło wagonu krytego zaadoptowanego na magazyn oraz skład szyn, 3 ciężarówki z plandekami (w tym 1 autocysterna), 1 domek mieszkalny, 25 postaci, ok. 100 drzew (choinki, krzewy) o ok. 3 metry bieżące drogi asfaltowej.

Sterowanie jest realizowane w systemie analogowym poprzez elektromechaniczny programator czasowy z transformatorem 6VA zasilanym z sieci o napięciu 230V. Napięcie w torach wynosi 8V, a maksymalna wartość prądu to 0,5A. Całą makietę uruchamia się jednym włącznikiem znajdującym się na kablu zasilającym.