Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę stanu nawierzchni torowej na linii kolejowej nr 403 Piła Północ – Ulikowo. Stwierdzono nieprawidłowości m.in. uszkodzenia bardzo dużej liczby podkładów żelbetowych z rysami podłużnymi i pęknięciami.
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego stwierdził naruszenie przepisów dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego na linii kolejowej nr 403 Piła Północ – Ulikowo i nakazał zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe SA usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości. Na usunięcie nieprawidłowości zarządca ma czas do 31 maja 2014 r.
Nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli polegały na eksploatacji linii kolejowej w stanie niezapewniającym bezpieczeństwa ruchu kolejowego, w związku z uszkodzeniem bardzo dużej liczby podkładów żelbetowych z rysami podłużnymi i pęknięciami, złamaniami, odpryskami i wykruszeniami betonu w miejscach zamocowania podkładek, widocznymi zbrojeniami, podkładkami zagłębionymi, luźnymi wkrętami lub ich brakiem.