Lepszy monitoring zdarzeń dworcowych

Lepszy monitoring zdarzeń dworcowych

29 stycznia 2014
PODZIEL SIĘ

PKP S.A.  udoskonaliło system powiadamiania o sytuacjach nadzwyczajnych na dworcach. Od teraz informacje dotyczące różnego rodzaju zdarzeń, które mają miejsce na dworcu, są przesyłane zarówno przez pracowników PKP S.A. jak i ochrony dworca.

Fot. Kuba Batorowicz

System powiadamiania obejmuje ujawnione awarie infrastruktury, przestępstwa, wypadki czy różnego rodzaju zagrożenia i utrudnienia w ruchu pasażerskim. Pozwala również monitorować kwestie obecności osób bezdomnych na dworcach.

Informacje trafiają do osób odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie obiektów za pośrednictwem SMS i systemu raportów dobowych. Na ich podstawie na bieżąco aktualizowany jest zbiorczy rejestr. Służy on do analizy sytuacji na poszczególnych dworcach, mierzenia czasu reakcji odpowiednich służb i wprowadzania koniecznych zmian usprawniających działanie.

Dotychczasowe raporty wskazują m.in., że coraz większa ilość zgłaszanych awarii jest usuwana jeszcze tego samego dnia. Najbardziej zauważalny jest wzrost wykonania napraw ekspresowych, czyli tych, gdzie usterka usuwana jest w czasie 1-3 h.

- Dokładamy wszelkich starań, aby należące do spółki obiekty były nowoczesne, bezpieczne i sprawnie zarządzane. Dzięki zmianom, występujące na dworcach usterki są usuwane szybciej i w rezultacie mniej odczuwalne przez pasażera - zapewniają Polskie Koleje Państwowe S.A.