Transport miejski Poznań: mniej sprzedanych biletów w 2013, ale ZTM i tak zarobił

Poznań: mniej sprzedanych biletów w 2013, ale ZTM i tak zarobił

03 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Poznański Zarząd Transportu Miejskiego opublikował raport ze sprzedaży biletów w poprzednim roku a także za cały 2013 rok. Wynika z niego, że mimo spadku sprzedaży biletów ZTM odnotował wzrost wpływów.

Fot. Kuba Batorowicz

Ogólna sprzedaż biletów miejskich w poprzednim roku spadła o 8 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Największy spadek dotyczył biletów długookresowych. Tych sprzedano w roku 2013 o 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast w przypadku biletów jednorazowych spadek ten wyniósł 8,5 proc. ZTM tłumaczy ten spadek pogorszeniem się oferty komunikacyjnej – trwała przebudowa ronda Kaponiera, a także remont mostu teatralnego. Oba węzły zostały zamknięte na jesieni na dłuższy czas.

Jako kolejną przyczynę spadku sprzedaży biletów ZTM wskazuje kształt oferty biletowej. Utrzymywanie przez większość roku wydłużenia biletów czasowych i wprowadzenie tanich biletów semestralnych wpłynęły na globalny spadek sprzedaży. Sprzedaż biletów semestralnych wyniosła prawie 26 szt.,  jednakże ich wprowadzenie negatywnie przełożyło się na sprzedaż pozostałych biletów okresowych. Według oceny ZTM nie pojawili się nowi klienci, a jedynie część obecnych zaczęła korzystać z korzystniejszej oferty, zamiast dotychczasowej.

Wpływy ze sprzedaży biletów do kasy Zarządu wzrosły o 7 proc.

Od 1 lipca 2014 roku zacznie obowiązywać system Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. Według ZTM zachęci on pasażerów do korzystania z poznańskiej komunikacji publicznej.