Rewitalizacje na szlaku Rzeszów – Przemyśl

Rewitalizacje na szlaku Rzeszów – Przemyśl

06 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nowe tory i perony, wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz lepsza infrastruktura pasażerska na stacjach i przystankach - to efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe rewitalizacji linii kolejowej nr 91 na trasie Rzeszów – Przemyśl – granica państwa.

Fot. PKP PLK

Rewitalizacja linii kolejowej Kraków – Medyka, na odcinku Rzeszów – granica państwa, podwyższy standard infrastruktury i poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów i samochodów. Rewitalizacja objęła kompleksową wymianę około 113 km torów i 65 km sieci trakcyjnej, remont 50 przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę kilkunastu rozjazdów i przebudowę 47 obiektów mostów, wiaduktów i przepustów.

Na stacjach Strażów, Łańcut oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie podwyższył się standard obsługi pasażerów. Sprzyjają temu nowe perony, przystosowane dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, odnowione wiaty i oświetlenie, a także czytelne oznakowanie.

W bieżącym roku oraz w latach 2015-2016, planowane są kolejne prace inwestycyjne w ramach rewitalizacji linii, obejmujące stacje i szlaki, które umożliwią przywrócenie prędkości rozkładowej pociągów do 120 km/h, skrócenie czasu przejazdu i podniesienie komfortu podróżowania na trasie Rzeszów – Przemyśl - granica państwa.

Rewitalizowany odcinek linii E30 Rzeszów – granica państwa, stanowi uzupełnienie modernizowanej aktualnie trasy z Krakowa do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa po zakończeniu prac wyniesie ok. 1 godziny i 20 minut, natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.

Koszt zadań poprawiających stan infrastruktury w latach 2010-2013, to ponad 200 mln zł (netto). Kontynuacja prac rozpocznie się na przełomie kwietnia/ maja. Planowany koszt w bieżącym roku, ok. 43 mln zł netto.