Newag albo Pesa dostarczy piętrusy Kolejom Mazowieckim

Newag albo Pesa dostarczy piętrusy Kolejom Mazowieckim

06 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dziś, 6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 wagonów i dwóch lokomotyw. Na nowy tabor spółka zaplanowała kwotę ponad 66 mln euro. O zamówienie ubiegają się spółki Newag i Pesa Bydgoszcz.

Fot. Marek Miłkowski

W postępowaniu przetargowym na zakup 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych i 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull oferty złożyło dwóch wykonawców: Newag i Pesa Bydgoszcz.

Pierwszy wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 85.977.000,00 euro brutto (69.900.000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego –  do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.

Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61.700.000,46 euro brutto (50.162.600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego –  do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, Pesa zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.

Co ciekawe obaj producenci nie posiadają w ofercie piętrowych pojazdów. Natomiast jedyny producent na polskim rynku, który ma w ofercie takie pociągi – Bombardier, nie wystartował w tym przetargu.

Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66.490.968,28 euro brutto. Kryterium w przetargu stanowiła w 70 proc. cena, termin dostawy ostatniego pojazdu (15 proc. wagi), niezawodność (10 proc.) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi).

- Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy” wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Przewozy Regionalne rozbudowują system iSMS Przewozy Regionalne rozbudowują system iSMS
Następny artykuł W UTK dyskutowano o otwartym dostępie W UTK dyskutowano o otwartym dostępie