ThyssenKrupp w Polsce wciąż będzie pracować dla kolei

ThyssenKrupp w Polsce wciąż będzie pracować dla kolei

12 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Chociaż obecna strategia ThyssenKrupp AG zakłada zamknięcie działu produkującego sprzęt dla kolejnictwa to jednak zmiany nie obejmą ThyssenKrupp GfT Polska, spółki-córki stalowego giganta.

Fot. Michał Wójcicki

Koncern ThyssenKrupp AG, który w ostatnich latach zanotował duże straty finansowe, chcąc poprawić swoją rentowność, od maja zeszłego roku próbował sprzedać Grupę Gleistechnik specjalizującą się w dostawach materiałów i technologii torowych. Temu niemieckiemu producentowi stali nie udało się jednak znaleźć nabywców. W związku z tym koncern zakończył proces sprzedaży oświadczając zarazem, że dotychczasowa działalność niemieckich struktur ThyssenKrupp Gleistechnik zostanie definitywnie zawieszona do 30 września 2015 r.

Koncern zaznaczył przy tym, że ThyssenKrupp GfT Polska nie jest objęta procesem sprzedaży i pozostanie w strukturach przedsiębiorstwa. Jej dotychczasowa działalność w kraju i za granicą będzie kontynuowana i rozwijana z wykorzystaniem organizacyjnego i finansowego potencjału koncernu. W ofercie ThyssenKrupp GfT Polska dostarcza szyny kolejowe i tramwajowe, podkłady (strunobetonowe, drewniane i stalowe Y) mocowania, rozjazdy, napędy zwrotnic wraz z systemami sterowania, sygnalizacji i blokady, płyty betonowe, akcesoria torowe wraz z systemami kotwienia oraz materiały służące do budowy podtorza. 

Pod koniec lutego „Deutsche Welle” informowało o tym, że szefowie ThyssenKrupp AG zdecydowali o likwidacji części miejsc pracy w zakładach w Essen i przeniesieniu ich do bardziej opłacalnych z punktu widzenia ekonomicznego regionów - do Polski i Indonezji. Na całym świecie zmiany mogą objąć niemal 6,5 tys. pracowników koncernu. W proteście związki zawodowe wyszły na ulice. Jednak nie wpłynęło to na strategiczne plany koncernu. Jak powiedział w rozmowie z „The Wall Street Journal” Klaus Keysberg członek zarządu firmy, w dalszej perspektywie nie widać możliwości odzyskania rentowności przez dział produkujący sprzęt kolejowy.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Akcja UTK i SOK nt. bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych Akcja UTK i SOK nt. bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych
Następny artykuł Miłośnicy kolei ratują stare wagony Miłośnicy kolei ratują stare wagony