ŁKA: o czasie do Sieradza, szybciej do Zgierza

ŁKA: o czasie do Sieradza, szybciej do Zgierza

14 marca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przygotowuje się do czerwcowego startu. Zakończyły się już testy pierwszego Flirta na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, trwa budowa zaplecza technicznego na Widzewie. Przewoźnik zapewnia, że 15 czerwca rozpocznie obsługę linii do Sieradza, a od września uruchomi kursy na łódzkiej kolei obwodowej.

Fot. ŁKA

Niecałe 100 dni zostało do inauguracyjnego kursu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka zaprezentowała dziś na konferencji prasowej zarys pierwszego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 15 czerwca. – Na początku uruchomimy 7 par pociągów z Łodzi do Sieradza – zapowiedział Andrzej Wasilewski, prezes spółki. ŁKA nie przejmie całego ruchu regionalnego na tej trasie. Przewozy Regionalne będą obsługiwać dalsze relacje: do Wrocławia, Ostrowa i Poznania.

Będą pociągi Łódź Widzew – Zgierz – Łódź Kaliska

Dużo bogatsza będzie oferta ŁKA na remontowanym właśnie odcinku Łódź Widzew – Zgierz. Pojedzie tam 16 par pociągów. – Ze Zgierza pojadą one dalej, na Łódź Kaliską przez Żabieniec – zapewnił Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Dobrą informacją jest też zmiana terminu otwarcia tej linii. – Połączenie do Zgierza zostanie uruchomione nie 16 października, jak zakładaliśmy, ale już 1 września tego roku – dodał Witold Stępień.

Za miesiąc dostawa Flirtów

Choć do rozpoczęcia działalności pozostały tylko trzy miesiące, wciąż nie jest gotowe zaplecze techniczne na łódzkim Widzewie. – Trwające tam prace są jednak bardzo zaawansowane – mówi Andrzej Wasilewski. Na czas ma zostać dostarczony także tabor. Pierwsze 6 z 20 zamówionych jednostek Flirt 3 przyjedzie do Łodzi 30 kwietnia. Niedługo potem nowe składy zostaną zaprezentowane łodzianom.

UMWŁ chce KDP. Nawet jako linii konwencjonalnej

Województwo zapewnia, że zamierza kontynuować duże inwestycje w kolej regionalną. – Do 2020 roku chcemy stworzyć kompletny system komunikacji w skali województwa – deklaruje marszałek. – W zasadzie pewna jest już budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Chcemy też, by rozpoczęła się budowa trasy KDP. Mogłaby powstać jako linia konwencjonalna z możliwością późniejszej przebudowy – przekonywał.