Łódzka Kolej Aglomeracyjna przygotowuje się do czerwcowego startu. Zakończyły się już testy pierwszego Flirta na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, trwa budowa zaplecza technicznego na Widzewie. Przewoźnik zapewnia, że 15 czerwca rozpocznie obsługę linii do Sieradza, a od września uruchomi kursy na łódzkiej kolei obwodowej.
Niecałe 100 dni zostało do inauguracyjnego kursu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka zaprezentowała dziś na konferencji prasowej zarys pierwszego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 15 czerwca. – Na początku uruchomimy 7 par pociągów z Łodzi do Sieradza – zapowiedział Andrzej Wasilewski, prezes spółki. ŁKA nie przejmie całego ruchu regionalnego na tej trasie. Przewozy Regionalne będą obsługiwać dalsze relacje: do Wrocławia, Ostrowa i Poznania.
Będą pociągi Łódź Widzew – Zgierz – Łódź Kaliska
Dużo bogatsza będzie oferta ŁKA na remontowanym właśnie odcinku Łódź Widzew – Zgierz. Pojedzie tam 16 par pociągów. – Ze Zgierza pojadą one dalej, na Łódź Kaliską przez Żabieniec – zapewnił Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Dobrą informacją jest też zmiana terminu otwarcia tej linii. – Połączenie do Zgierza zostanie uruchomione nie 16 października, jak zakładaliśmy, ale już 1 września tego roku – dodał Witold Stępień.
Za miesiąc dostawa Flirtów
Choć do rozpoczęcia działalności pozostały tylko trzy miesiące, wciąż nie jest gotowe zaplecze techniczne na łódzkim Widzewie. – Trwające tam prace są jednak bardzo zaawansowane – mówi Andrzej Wasilewski. Na czas ma zostać dostarczony także tabor. Pierwsze 6 z 20 zamówionych jednostek Flirt 3 przyjedzie do Łodzi 30 kwietnia. Niedługo potem nowe składy zostaną zaprezentowane łodzianom.
UMWŁ chce KDP. Nawet jako linii konwencjonalnej
Województwo zapewnia, że zamierza kontynuować duże inwestycje w kolej regionalną. – Do 2020 roku chcemy stworzyć kompletny system komunikacji w skali województwa – deklaruje marszałek. – W zasadzie pewna jest już budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Chcemy też, by rozpoczęła się budowa trasy KDP. Mogłaby powstać jako linia konwencjonalna z możliwością późniejszej przebudowy – przekonywał.