Trwa budowa Centrum Przesiadkowego w Świdnicy

Trwa budowa Centrum Przesiadkowego w Świdnicy

09 kwietnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wiosenna aura sprzyja postępom w realizacji prac budowlanych w obrębie Centrum Przesiadkowego w Świdnicy, którego budowę rozpoczęto w 2010 roku. Świdniczanie od grudnia 2013 r. mogą korzystać zarówno z nowo oddanego do użytku budynku dworca kolejowego, jak i z bezpośrednich połączeń kolejowych do Wrocławia, które realizowane są przez Koleje Dolnośląskie.

Fot. um.swidnica.pl

Remont i przebudowa dworca kolejowego stanowiły część pierwszą etapu I inwestycji, w ramach której kontynuowane są również roboty przy ogrodzeniu i ogródku przy budynku dworca kolejowego. W ramach drugiej części etapu I, w zakresie przebudowy ulicy Dworcowej aktualnie wykonywane są sieci przez gazownię oraz Świdnickie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

W ramach II etapu projektu przy ulicy Kolejowej powstaje dworzec autobusowy. Tempa nabierają prace wykończeniowe wewnątrz budynku dworca oraz roboty przy budowie nawierzchni na placu dworcowym. W tym etapie prowadzone są także roboty drogowe na ul. Kolejowej na odcinku od ul. Spacerowej w kierunku ul. Komunardów.

Budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi (etap III), sprawi, że wszystkie systemy komunikacji miejskiej i podmiejskiej, będą dostępne dla podróżnych w obrębie Centrum Przesiadkowego. Aktualnie prowadzone jest postępowanie o wykonanie robót zamiennych oraz realizację zamówień dodatkowych w zakresie niezbędnych prac do przeprowadzenia w tej części inwestycji.

Budowa Centrum Przesiadkowego według planu zakończona zostanie jesienią 2014 r. Efektem zrealizowanych działań będzie integracja połączeń kolejowych i autobusowych oraz usług realizowanych przez przewoźników prywatnych, a także podniesienie komfortu podróżnych korzystających z komunikacji kolejowej i autobusowej.

Wartość projektu „Budowa Centrum Przesiadkowego przy ul. Dworcowej i Kolejowej w Świdnicy” opiewa na kwotę ponad 21 mln zł, z czego prawie 14 mln zł ma pochodzić ze środków unijnych. Projekt ten realizowany jest w ramach działania 3.3 Transport miejski i podmiejski priorytetu 3. Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku programu operacyjnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł FRACHT 2014: jak zwiększyć przepustowość kolei w Trójmieście? FRACHT 2014: jak zwiększyć przepustowość kolei w Trójmieście?
Następny artykuł FRACHT 2014: jak skrócić czas odprawy w porcie? FRACHT 2014: jak skrócić czas odprawy w porcie?