DGP: Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją

DGP: Flirty dla ŁKA też mają problem z homologacją

16 kwietnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pierwszych 6 EZT wyprodukowanych przez Stadlera ma trafić do końca kwietnia do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ale na razie nie będą miały homologacji na system sterowania ruchem ETCS poziomu 2. Z tego samego powodu co Pendolino.

Fot. ŁKA

Dziennik Gazeta Prawna informuje, że pojazdy Flirt produkowane w Siedlcach dla ŁKA wciąż nie mają homologacji. W umowie ze Stadlerem widnieje zapis, że EZT-y mają być przygotowane do ruchu na liniach z systemem ETCS. Ale w Polsce, z powodu opóźnień w modernizacji linii, i wdrożeń ETCS, wciąż nie ma działającego systemu.

Ze względu na brak czynnego systemu ETCS Alstom chce wykonać dla składów Pendolino homologację dwustopniową: najpierw dla systemu SHP (prędkość do 160 km/h), a później dla ETCS (prędkość do 250 km/h). DGP informuje, że PKP Intercity nie zgadza się na taki podział homologacji i jest w konflikcie z producentem taboru.

Ale ŁKA nie będzie robiła problemów – Flirty zostaną przygotowane do jazdy po liniach z systemem SHP, a dopiero w przyszłości do jazdy z ETCS.