CTL Logistics przewiezie 120 metrowe szyny dla AcelorMittal

CTL Logistics przewiezie 120 metrowe szyny dla AcelorMittal

05 czerwca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Grupa CTL Logistics przez dwa lata będzie woziła szyny dla AcelorMittal. Na potrzeby kontraktu buduje specjalne platformy do przewozu obiektów ponadgabarytowych. Spółka zrealizowała już pierwszy testowy transport z Dąbrowy Górniczej do Kalet. Regularne kursy najpierw jednym a później dwoma składami, ruszą już w czerwcu. Przedmiotem umowy jest przewóz najdłuższych z produkowanych 120 metrowych szyn między Polską a Niemcami oraz przewozy dla odbiorców krajowych.

Fot. Patryk Farana

Pierwszych 275 ton szyn na specjalnych platformach składających się z siedmiu połączonych ze sobą wagonów kolejowych dotarło już do miejsca przeznaczenia. Docelowo pociągi te będą jeździły do niemieckich zgrzewalni jak i do krajowych odbiorców AcelorMittal. W Polsce spośród 4 działających zgrzewalni tylko jedna posiada technologię pozwalająca rozładować 120 metrowe szyny, dlatego spółka opracowała dedykowany temu zleceniu łańcuch logistyczny.

- Prowadzenie takiego pociągu wymaga niezwykłej precyzji i doświadczenia oraz w naszym przypadku sprostania wymogom niemieckiego zarządcy infrastruktury kolejowej. Za Odrą przewozy towarowe o statusie specjalnych, mogą odbywać się z prędkością 80-100 km/h, podczas gdy w Polsce tylko 50 km/h. Dlatego dla tego kontraktu musieliśmy przygotować tabor spełniający najwyższe wymagania, a sam kontrakt będziemy realizowali wspólnie z naszą spółką córką CTL Logistics GmbH - wyjaśnia Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics.

Każdy zestaw składa się aż z siedmiu połączonych ze sobą wagonów, na których przewożone są szyny, a każdy skład może zabrać cztery takie zestawy. W ten sposób w jednym czasie CTL może przewieźć do 1100 ton szyn, co jest równoważne z jednoczesnym przewozem 65 wagonów tramwajowych, 55 średnich czołgów lub aż 730 samochodów osobowych. Skomplikowane w tym przypadku jest także to, że tak długie zestawy platform muszą precyzyjnie poruszać się po łukach oraz na rozjazdach. Warto podkreślić, że składy będą obsługiwane przez dwusystemowe lokomotywy. Dzięki temu możliwy będzie przejazd pociągu od huty w Dąbrowie Górniczej do zgrzewalni w Niemczech  przy udziale tylko jednej lokomotywy.

- Bardzo dokładnie przygotowaliśmy się do realizacji tego kontraktu. Już od trzech lat przewoziliśmy szyny długie dla naszego klienta posiadającego zgrzewalnię szyn. Realizowaliśmy przewozy do klientów krajowych w tym dla spółek grupy PKP. Wyciągnęliśmy doświadczenia z dotychczasowych zamówień. Dedykowane klientowi platformy są lepsze i nowocześniejsze. Podobnie jak cała logistyka załadunku i transportu – tłumaczy Dariusz Podsiadło, dyrektor  ds. Sprzedaży Rynku Hutniczego i Stalowego CTL Logisics.