Koleje Mazowieckie zamawiają 5-członowe EZT-y

Koleje Mazowieckie zamawiają 5-członowe EZT-y

07 lipca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Mazowiecki przewoźnik ogłosił przetarg na zakup nowych 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przy wyborze oferty, Koleje Mazowieckie będą kierowały się aż 6 kryteriami.

Fot. Piotr Celiński

Przedmiotem zamówienia jest dostawa dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników przewoźnika.

Prędkość i pojemność

Jak wynika ze specyfikacji nowe pojazdy poruszać się będą z prędkością co najmniej 160 km/h przy przewidywanym rocznym przebiegu wynoszącym 180 tys. km. Nowe składy muszą być kompatybilne z jednostaki serii ER75 (FLIRT) oraz EN76 (ELF). EZT nie może mieć więcej niż 100 metrów pomiędzy sprzęgami. Pojazdy nie mogą mieć mniej niż 206 miejsc stałych oraz niemniej niż 10 siedzeń uchylnych. Przy założeniu 4 osoby/m2, liczba miejsc stojących powinna być nie mniejsza niż 310. Pojazdy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej wykonanej w technologii LED, 2 tablice czołowe, 10 tablic bocznych i 20 tablic wewnątrz przedziału.

Przedział pasażerski

Nowe EZT- będą bezprzedziałowe, klimatyzowane. Ich oświetlenie zostanie wykonane w technologii LED. Każdy pojazd będzie wyposażony w 20 automatycznych drzwi odskokowo-przesuwnych o prześwicie min. 1,3 metra. Składy będą wyposażone w dwie toalety budowane w systemie obiegu zamkniętego. Dodatkowo jedna z nich zostanie wyposażona w przewijak dla niemowląt. Do przewozu rowerów posłuży min. 5 stojaków.

Dla komfortu podróżowania składy zostaną wyposażone w gniazdka zasilania sieciowego (230 V), przyjmując zasadę jedno gniazdko na cztery siedzenia. Pasażerowie, dzięki instalacji sieci Wi-Fi, będą mogli surfować po Internecie. Zamawiający wymaga instalacji minimum trzech niezależnych modemów do transmisji danych. Podłoga EZT-ów zostanie wykonana z materiału antypoślizgowego natomiast ściany z łatwego w utrzymaniu laminatu.

Koleje Mazowieckie wymagają, aby w przedziale pasażerskim zostały przygotowane instalacje pod biletomaty i kasowniki. Instalacja musi być zgodna z wymogami ZTM Warszawa. Pojazdy zostaną wyposażone w system zliczania pasażerów. Rejestracja liczby pasażerów musi następować na poziomie każdych drzwi.

Dla kontrahentów

Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95. Natomiast współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97.

Przy wyborze oferty przewoźnik będzie się kierował aż sześcioma kryteriami: cena - waga 55, zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT - waga 5, okres udzielonej gwarancji - waga 10, termin dostawy trzeciego z 12 EZT - waga 10, współczynnik niezawodności - waga 10 oraz współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) - waga 10.

Firmy biorące udział w postępowaniu powinny wpłacić wadium w wysokości 6 mln zł. Na oferty Koleje Mazowieckie czekają do 12 sierpnia 2014 r. Pierwsze dwa składy powinny zostać dostarczone do 15 stycznia 2015 r.