Sprzęg Voith SA3 - nowy standard bezpieczeństwa

Sprzęg Voith SA3 - nowy standard bezpieczeństwa

14 lipca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nowy sprzęg Voith SA3 z różnymi typami urządzeń cięgłowych oraz możliwością podłączenia przewodów powietrznych oferuje kilka wariantów pochłaniania energii. Pozwala także na automatyczne sprzęganie głównego przewodu zasilającego hamulca i pomocniczego przewodu zasilającego.

Fot. Voith

Półautomatyczny centralny sprzęg zderzakowy, stosowany zwłaszcza w Europie Wschodniej i Północnej, sprawdza się w transporcie ciężkim i pasażerskim. Ten typ sprzęgu można znaleźć przede wszystkim w lokomotywach, wagonach i pociągach osobowych w Rosji oraz krajach byłego Związku Radzieckiego, ale także w Skandynawii, Turcji i Iraku.

Szczególnie do zastosowań wymagających nośności znacznie przekraczającej możliwości tradycyjnych sprzęgów śrubowych, wybór operatorów najczęściej pada na SA3.

Voith oferuje ten typ sprzęgu wyposażony w główny i pomocniczy przewód pneumatyczny, a także automatyczny mechanizm rozprzęgający.

W rezultacie głowica SA3 pozwala teraz na całkowicie automatyczne sprzęganie i rozprzęganie, zwiększając bezpieczeństwo, wydajność i wygodę. Głowice sprzęgu są niezwykle wytrzymałe na wysokie obciążenia oraz temperatury sięgające -50°C.

Firma Voith uzupełniła głowicę sprzęgu o szereg urządzeń cięgłowych z funkcją pochłaniania energii, które w wypadku zderzenia zapewniają zdolność absorpcji dostosowaną do koncepcji crashowej pojazdu. Nowy sprzęg SA3 spełnia zatem zwiększone wymogi bezpieczeństwa ruchu pasażerskiego wynikające m.in. z rosyjskiej normy GOST 32410 dotyczącej zderzeń. Modułowa budowa urządzenia pozwala na zastosowanie różnych sposobów pochłaniania energii, dzięki czemu zachowuje spójność z istniejącym systemem.

Klasyczna głowica sprzęgu została zmodyfikowana tak, aby umożliwić łączenie różnych typów sprzęgów. Dzięki temu pojazdy z hakami cięgłowymi oraz systemem zderzaków bocznych także mogą być sprzęgane. Sprzęg Voith SA3 wyposażony w hamulcowy i pomocniczy przewód powietrzny spełnia wytyczne Międzynarodowego Związku Kolei.

Zintegrowany sprzęg przewodów powietrznych pozwala na w pełni automatyczne sprzęganie i rozprzęganie SA3.