Thales, Huawei i Imet dostarczą GSM-R dla Maroka

Thales, Huawei i Imet dostarczą GSM-R dla Maroka

29 lipca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Konsorcjum składające się z firm Thales, cpodpisało kontrakt o wartości 30 mln euro na opracowanie i dostawę globalnego systemu GSM-R dla ONCF (Office National des Chemins de Fer) – krajowego operatora kolejowego w Maroku.

Fot. Kabelleger / David Gubler, wikipedia

Rozwiązanie zostanie zainstalowanie na pięciu liniach sieci kolejowej w Maroku o łącznej długości 712 km. Będzie to pierwszy system typu GSM-R działający w tym kraju. Wdrożenie będzie początkiem kompleksowego projektu, który ma być ukończony w najbliższych dziewięciu latach. Celem projektu jest instalacja systemu GSM-R na całej sieci kolejowej w Maroku – w sumie na 14 liniach o długości 1923 km.

System będzie obsługiwał pierwszą linię dużych prędkości w Afryce o długości 185 km, która biegnie między Tangerem i Kenitrą. Pozostałe cztery linie to konwencjonalne linie kolejowe, gdzie obecnie eksploatowane systemy radiowe zostaną zastąpione przez system GSM-R. Wykonawcą systemu GSM-R będzie Thales wraz z Huawei, natomiast Imet będzie odpowiedzialny za prace budowlane.

Jako lider konsorcjum, Thales będzie nadzorować całościową realizację projektu. Thales będzie również odpowiedzialny zaprojektowanie i integrację całego systemu.

Huawei dostarczy swój cyfrowy system radiowy GSM-R, który umożliwi operacyjną komunikację „train-to-ground”. Dla zapewnienia najwyższego poziomu niezawodności stałej komunikacji głosowej dla komunikatów o znaczeniu krytycznym, system GSM-R zostanie wyposażony w sieć ATCAcore i Distributed Base Stations, które zapewnią łączność w tunelach. Dodatkowo, wzdłuż linii dużych prędkości Tanger-Kenitra, zostanie rozmieszczony podwójnie wzmocniony zasięg sieci radiowych.

Imet wykona prace w zakresie projektowania i budowy systemu na liniach kolejowych oraz instalacji kabli światłowodowych.