Wrocław: drugi most kolejowy już nad Odrą [film]

Wrocław: drugi most kolejowy już nad Odrą [film]

31 lipca 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wczoraj wieczorem robotnicy połączyli dwa brzegi Odry nowym mostem kolejowym między Osobowicami a Popowicami. Operacja przesuwania konstrukcji z jednego brzegu na drugi trwała kilka godzin i zakończyła się sukcesem. Dziś od rana robotnicy zakotwiczają nową przeprawę.

Fot. Janusz Krzeszowski, MPK Wrocław

- Będą układać nową konstrukcję w łożysku mostu. Potem jak już wszystko będzie zainstalowane na nowym moście położą tor, zainstalują słupy trakcyjne i sieć – wylicza Mirosław Siemieniec ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Kończą się też prace przy filarach podtrzymujących estakadę kolejową.

Bliźniaczy most, tylko w drugim kierunku, został zamontowany pod koniec 2013 roku. Roboty prowadzone są w ramach modernizacji trasy kolejowej Wrocław-Poznań i jak zapewnia inwestor, czyli PKP PLK terminy ukończenia prac wyznaczone w kontraktach nie są zagrożone.

Roboty w dziesięciu miejscach na raz

We Wrocławiu trwa największa od czasów powojennych modernizacja linii kolejowych. W tej chwili jednocześnie prowadzone są roboty w dziesięciu lokalizacjach na terenie miasta. Między innymi przy ul. Grabiszyńskiej, Robotniczej, Strzegomskiej,  Starogroblowej i Osobowickiej. Trwają także prace na dworcu Wrocław Mikołajów. Wczoraj robotnicy pracujący przy wiadukcie nad ul. Legnicką rozpoczęli przekładanie rusztowań i przerzucili roboty na nitkę w stronę centrum. Zajęli jeden pas jezdni.

Będą nowe przystanki kolejowe

Przy okazji inwestycji PKP PLK, powstaje też nowy przystanek kolejowy przy cmentarzu Osobowickim. Ułatwi on znacznie dotarcie do nekropolii. Niestety, w tym roku, na 1 listopada, z niego jeszcze nie skorzystamy. Przedstawiciele PKP zapewniają, że będzie gotowy wiosną 2015.

W tym samym czasie czeka nas otwarcie innego przystanku kolejowego. Przy FAT powstanie tymczasowa stacja. Ma to związek z przebudową wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej i objazdami dla pociągów, które na pewnym etapie prac będą konieczne.
Poza infrastrukturą torową i obiektami inżynieryjnymi wygląd zmieni także stacja Wrocław Popowice i Wrocław Mikołajów. Będą tam funkcjonalne i estetyczne perony z nowym dojściem, oświetleniem i oznakowaniem. Dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Łączny koszt całego projektu modernizacji linii kolejowej Wrocław-Poznań to 1, 5 miliarda złotych. Prace współfinansowane są z UE w ramach programu POIiŚ. Wszystkie roboty mają zakończyć się w 2015 roku.

Fot. Janusz Krzeszowski, MPK Wrocław