Przedsiębiorstwo przemysłowe Finmeccanica szuka nabywców na swoją kolejową dywizję, złożoną ze znanego producenta taboru AnsaldoBreda i produkującą urządzenia srk firmę Ansaldo STS. Potencjalnymi inwestorami są Bombardier i Hitachi, ale zainteresowanie wyrażają też znane firmy kolejowe z Francji, Hiszpanii i Chin.
Finmeccanica jest grupą włoskich firm produkujących urządzenia, tabor i technologie dla przemysłu obronnego, lotniczego, kosmicznego i kolejowego. Kolejowe spółki grupy zostaną sprzedane, aby podreperować finanse całej organizacji.
O możliwym przejęciu AnsaldoBredy przez rywali z Kanady lub Japonii informuje agencja Reuters, która powołuje się na anonimowe źródła zbliżone do osób odpowiedzialnych za negocjacje między korporacjami.
Według Reuters’a, kanadyjski Bombardier i Hitachi mają złożyć Włochom oferty pod koniec sierpnia. Ich potencjalnymi konkurentami ubiegającymi się o akcje AnsaldoBredy mogą być francuski Thales, hiszpański Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles oraz chiński potentat taborowy China CNR w konsorcjum z Insigma Technology.
Przypominamy, że Bombardier współpracuje już z AnsaldoBreda, co może być sygnałem silnego zainteresowania Kanadyjczyków włoską spółką. Obaj producenci stworzyli skład dużych prędkości Frecciarossa 1000, który będzie można zobaczyć we wrześniu na targach InnoTrans w Berlinie.