CTL Logistics: wyniki I półrocza 2014 r. bez zaskoczeń

CTL Logistics: wyniki I półrocza 2014 r. bez zaskoczeń

20 sierpnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Grupa CTL Logistics w pierwszym półroczu 2014 r. przewiozła ok. 7 mln ton ładunków, wykonując pracę prawie 1,7 mld tkm. Na terenie Niemiec poprzez spółkę CTL Logistics GmbH osiągnęła wynik na poziomie ok. 1,3  mln ton i 430 mln tkm.

Fot. Mikołaj Manowski

Na wyniki spółek przewozowych obecnych na polskim rynku wpływa m.in. trwająca modernizacja sieci kolejowej oraz zawirowania na rynku przewozu węgla. W pierwszych miesiącach br. o 48 procent spadła punktualność przewozów kolejowych i chociaż nie ma jeszcze danych za kolejny kwartał, można spodziewać się podobnych wyników. Jest to konsekwencją stanu infrastruktury i trwającego procesu jej modernizacji.

- Przewoźnicy w większym stopniu muszą angażować się w organizację przewozów. W Grupie CTL w 2013 r. średnia długość przejazdu wynosiła 220 km, w II kwartale tego roku to już 250 km. Warto zwrócić uwagę na to, że najintensywniejsze prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury są dopiero przed nami. W tym okresie bez wątpienia zyskają firmy, które masowo obsługują przewozy dla własnych spółek na krótkich dystansach. Pozostali będą musieli uzbroić się w cierpliwość i znaleźć inny sposób prowadzenia swojej działalności – wyjaśnia Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics.

- W CTL od dłuższego czasu intensywnie rozwijamy nasze usługi doradcze i rozbudowujemy kompleksową ofertę logistyczną czego najlepszym przykładem jest realizowana umowa na obsługę elektrowni należących do EDF. Efektem kompleksowej oferty logistycznej jest zmniejszony tonaż przewożonych ładunków z jednoczesnym wydłużeniem obsługiwanych tras, zwiększonym wachlarzem usług a co za tym idzie podnoszeniem naszej konkurencyjności na rynku - dodaje prezes Bieczek.

CTL w pierwszym półroczu przewiózł o ok. 8 proc. mniej ładunków niż w analogicznym okresie w 2013 r. lecz odnotował równocześnie tylko 2 proc. spadek wykonanej pracy przewozowej. Jako jeden z głównych operatorów obsługujących przemysł górniczy odczuł jego obecne problemy podobnie jak to miało miejsce w odniesieniu do całej branży w przypadku spadku przewozów kruszyw po pierwszym bumie na rynku budowalnym.

- To naturalne, że operatorzy logistyczni najszybciej rejestrują wszelkie zmiany zachodzące w przemyśle zwłaszcza korzystającym z przewozów masowych. Już następny rok powinien przynieść wzrost przewozów między innymi dzięki realizowanym pracą modernizacyjnym finansowanym w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE. Wierzymy też, że uda się górnictwu uporać z obecnymi problemami-  podsumowuje prezes CTL Logistics.

CTL Logistics konsekwentnie buduje swoją ofertę dla konkretnych klientów pod ściśle określone procesy. Obecnie pracuje nad rozbudową siatki połączeń do obsługi potoków towarów oraz poszerza współpracę z partnerami, którzy coraz częściej decydują się powierzyć jej kompleksową obsługę logistyczną. Bazuje na długoterminowej współpracy z partnerami z branży energetyki zawodowej, górnictwa, chemii oraz dynamicznie rozwijającego się rynku przewozów do i z portów.