Kłopoty finansowe Feroco sprawiły, że spółka Zbigniewa Jakubasa przestała pełnić rolę lidera konsorcjum prowadzącego modernizację linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów na odcinku Tarnów – Dębica. Obowiązki Feroco przejął członek konsorcjum, firma Intercor.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały stosowny aneks do umowy 27 sierpnia. - Zmiana lidera pozwala płynnie kontynuować prace bez zbędnych opóźnień w realizacji kontraktu – mówi Rafał Pietrończyk, dyrektor projektu z PKP PLK. Takie posunięcie zapobiega również zejściu z kontraktu podwykonawców.
Przypomnijmy, pod koniec lipca tego roku Feroco złożyło do sądu w Poznaniu wniosek o upadłość ugodową. Jest to efekt problemów finansowych przedsiębiorstwa, spowodowanych utratą płynności finansowej (według zapewnień spółki) z winy PKP PLK, które wstrzymały płatności (6,5 mln zł) za faktury. Feroco zalegało z kolei z płatnościami na rzecz podwykonawców, głównie przedsiębiorstwa PPMT.
Wiosną, gdy Feroco straciło płynność finansową, firma zrezygnowała z realizacji prac na linii z Warszawy do Łodzi.
Jak zapewnia Rafał Pietrończyk dopóki nie zostanie ogłoszona upadłość Feroco, na odcinku Tarnów – Dębica, poza zmianą lidera nic się nie zmieni.
Można się spodziewać, że tak samo będzie na obszarze LCS Gdynia, gdzie spółka także prowadzi prace wykonawcze.