Koleje Mazowieckie wybrały Impulsy

Koleje Mazowieckie wybrały Impulsy

02 października 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Koleje Mazowieckie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę 12 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wyprodukuje je i przekaże przewoźnikowi Newag.

Fot. Adam Brzozowski

W przetargu zostały złożone dwie oferty: Newagu i Pesy. Korzystniejsza dla Kolei Mazowieckich okazała się pierwsza z nich uzyskując 99,199 punktów. Oferta Pesy zdobyła ich 97,9678. Kryteriami w tym konkursie oprócz najniższej ceny (55 proc.) były także: okres udzielonej gwarancji (10 proc.), termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT-ów (10 proc.), współczynnik niezawodności (10 proc.), współczynnik gotowości technicznej (10 proc.) oraz zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT (5 proc.).

Newag dostarczy 12 sztuk pięcioczłonowych pojazdów z rodziny Impuls za łączną kwotę 257 272 950 zł brutto. Wykonawca oprócz dostarczenia pojazdów będzie zobowiązany również do świadczenie usług serwisowych, dostawę pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników przewoźnika. Termin realizacji inwestycji mija 30 listopada 2015.

Pojazdy mają osiągać prędkość co najmniej 160 km/h i nie mogą mieć mniej niż 206 miejsc stałych oraz niemniej niż 10 siedzeń uchylnych. Liczba miejsc stojących powinna być nie mniejsza niż 310, przy założeniu 4 osoby/m2. Pojazdy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej wykonanej w technologii LED, 2 tablice czołowe, 10 tablic bocznych i 20 tablic wewnątrz przedziału.

Impulsy będą bezprzedziałowe i klimatyzowane. Oświetlenie zostanie wykonane w technologii LED. Składy będą wyposażone w dwie toalety budowane w systemie obiegu zamkniętego. Dodatkowo jedna z nich zostanie wyposażona w przewijak dla niemowląt. Do przewozu rowerów posłuży min. 5 stojaków.

Dla komfortu podróżowania składy zostaną wyposażone w gniazdka zasilania sieciowego (230 V), przyjmując zasadę jedno gniazdko na cztery siedzenia. Pasażerowie, dzięki instalacji sieci Wi-Fi, będą mogli surfować po Internecie.

Koleje Mazowieckie wymagają, aby w przedziale pasażerskim zostały przygotowane instalacje pod biletomaty i kasowniki. Instalacja musi być zgodna z wymogami ZTM Warszawa. Pojazdy zostaną wyposażone w system zliczania pasażerów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł „Słoneczny” wybrało blisko 68 tysięcy podróżnych „Słoneczny” wybrało blisko 68 tysięcy podróżnych
Następny artykuł Zabytkowy tabor PKP znalazł nabywców Zabytkowy tabor PKP znalazł nabywców