Grupa KZN Bieżanów na łódzkiej trasie W-Z

Grupa KZN Bieżanów na łódzkiej trasie W-Z

10 października 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

KZN Rail wykona nowe torowisko na kluczowym fragmencie tramwajowej „wuzetki” w Łodzi. Do realizacji tej inwestycji wykorzystane zostaną elementy nawierzchni szynowej wyprodukowane przez spółkę-matkę holdingu - Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów”.
W ramach inwestycji zleconej spółce KZN Rail przez generalnego wykonawcę inwestycji, firmę Mosty Łódź, zostanie zabudowanych ponad 24 km pojedynczego toru tramwajowego i ponad 40 rozjazdów i skrzyżowań torów tramwajowych o różnej charakterystyce.

Fot. KZN Rail

Wyprodukowane przez spółkę-matkę Grupy KZN Bieżanów elementy spółkę-matkę zabudowane zostaną m.in. na: węźle Kopcińskiego (skrzyżowanie Marszałka Rydza Śmigłego-Marszałka i Józefa Piłsudskiego), pętli przy ul. Widzewskiej, Rondzie Inwalidów (skrzyżowanie Rokicińska i Puszkina), pętli Augustów oraz końcowej pętli przy fabryce Della. Podkreślić trzeba, ze to właśnie kompleksowość, elastyczność i gwarancja wysokiej jakości zawarta w ofercie KZN Rail była decydującym argumentem dla podmiotu odpowiedzialnego za najważniejszą inwestycję tramwajową realizowaną w ostatnich latach w Łodzi.

- Zadanie, które wykonamy w całości do końca września 2015 roku, jest wyjątkowo różnorodne – podkreśla Aleksander Furtak, członek zarządu - dyrektor ds. realizacji kontraktów. – Zabudujemy torowisko zielone w dwóch systemach: na podkładach strunobetonowych i belkach żelbetowych wraz z elastycznymi poduszkami między nimi elastycznych pomiędzy podkładem a belką żelbetową; oraz na podbudowie betonowej z wykonaniem podlewu punktowego. Na pozostałych fragmentach tor i rozjazdy zabudowywane będą na podbudowie betonowej z wykonaniem podlewu ciągłego oraz w ramach tzw. systemu szyny w otulinie – dodaje Furtak.

Co ciekawe betonową podbudowę pod torowisko wykonywane przez KZN Rail tworzy nowoczesna maszyna – tzw. rozkładarka do betonu. Niemiecka maszyna sprowadzona do Łodzi przez generalnego wykonawcę przebudowy trasy W-Z pracuje na ul. Hetmańskiej na Janowie i Olechowie.

- Niezwykle cieszy nas łódzki kontrakt, to kolejne duże miasto po Krakowie, Wrocławiu, Toruniu i Olsztynie, w którym doceniony został nasz profesjonalizm i zaangażowanie – zaznacza Grzegorz Leszczyński, prezes KZN Rail. - Portfel zamówień wygląda rzeczywiście imponująco. Tylko w chwili obecnej, oprócz Łodzi pracujemy na ul. Mogilskiej w Krakowie, na toruńskiej średnicy, czy na zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiej w Olsztynie. A przecież w naszym aktualnym portfolio pozostają jeszcze liczne kolejowe węzły rozjazdowe choćby na linii nr 1, czy magistrali E30 – akcentuje prezes spółki.