Konflikt na Ukrainie nie przeszkadza pociągom Laude

Konflikt na Ukrainie nie przeszkadza pociągom Laude

30 października 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

– Wbrew wcześniejszym obawom konflikt we wschodniej Ukrainie oraz trudności związane z coraz to nowymi ograniczeniami ze strony Rosji nie mają wpływu na współpracę firmy Laude z Kolejami Ukraińskimi i Rosyjskimi– mówi Marcin Witczak, prezes  Laude Smart Intermodal. Potrzeby związane z tranzytem na Wschód wymagają jednak systematycznego wprowadzenia nowych rozwiązań logistycznych, umożliwiających m.in. ograniczenie kosztów transportu.

Fot. Laude

Poszukując nowych rozwiązań, firma Laude zdecydowała się na wprowadzenie kolejnych przewozów ułatwiających wymianę towarów z Ukrainą i Rosją. We wrześniu uruchomiono regularny pociąg do Zaporoża, który już teraz wraca załadowany w 100 procentach. Skład na razie wyjeżdża z Polski pusty, co wkrótce ma się zmienić, ponieważ do końca listopada Laude chce wejść na rynek z ofertą konkurencyjnych przewozów eksportowych na Ukrainę, dostrzegając przede wszystkim potencjał transportu ładunków ciężkich.

- Najwyższą rentowność w przewozie eksportowym osiąga się przy przewozie ładunków ciężkich. Dla porównania na samochód można załadować 22 tony, a w kontener 20. stopowy Laude aż 33 tony – podkreśla prezes Marcin Witczak.

Również we wrześniu Laude wprowadziła pierwsze testowe przewozy kolejowe z Rosji. Na listopad spółka zaplanowała z kolei wysłanie trzech pociągów po rosyjskie ładunki. Równocześnie planowane są także wysyłki eksportowe do Rosji.

Aby nowe przewozy odbywały się bez zakłóceń partnerzy Laude, którzy będą obsługiwać jej ładunki na Ukrainie i w Rosji powołali spółki celowe do tego projektu. Na Ukrainie jest to Laude Ukraina, w Rosji Advance Transport Solution. Celem obu posunięć jest pozyskiwanie klientów eksportowych i importowych na terenie Ukrainy i Rosji oraz sprzedaż usług transportowych na rzecz Laude Smart Intermodal.

Jednak nie tylko we współpracy z Ukrainą i Rosją firma Laude dostrzega potencjał wschodnich przewozów kolejowych. Już ponad 20 proc. pociągu jeżdżącego regularnie pomiędzy Zamościem a Mołdawią jest wypełnione towarami na eksport. W powrotną stronę skład załadowany jest w 100 proc.

Klienci doceniają szybkość, jakość oraz konkurencyjną cenę przewozów kolejowych w stosunku do transportu samochodowego. Do tej pory, w zależności od rodzaju ładunku, ceny transportu na trasie Polska - Mołdawia są od 10 do 20 proc. niższe w porównaniu z konwencjonalnym transportem drogowym, co wyraźnie pokazuje potencjał usługi.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Nowe perony na trasie Koluszki – Częstochowa Nowe perony na trasie Koluszki – Częstochowa
Następny artykuł Straż Ochrony Kolei zaczęła akcję „Znicz 2014” Straż Ochrony Kolei zaczęła akcję „Znicz 2014”