Pierwszy elektryczny zespołó trakcyjny typu Impuls produkcji Newagu w barwach województwa lubuskiego wczoraj rozpoczął normalne kursy z pasażerami.
Jak relacjonuje nasz Czytelnik o pseudonimie thefocus94 zdziwienie podróżnych było nie do ukrycia, gdy po podstawieniu Impulsa w perony na stacji w Zielonej Górze okazało się że jest to pociąg do Poznania. „Ludzie pytali po dwa razy, czy aby na pewno to ten pociąg, gdyż byli mile zaskoczeni” – opisuje thefocus94.
Województwo lubuskie kupiło pojazd w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej, w skład której weszło jeszcze województw zachodniopomorskie. Łącznie zamówiły one 9 pojazdów ED78 Impuls za kwotę 129,6 mln zł a zawarta umowa przewiduje możliwość zwiększenia tej puli o kolejne pięć pociągów.
Tabor w barwach województwa lubuskiego będzie obsługiwał połączenie Poznań - Zielona Góra - Nowa Sól. Impuls, który wyjechał wczoraj w trasę rozpoczął kurs z Zielonej Góry do Poznania Głównego.
Poniżej przedstawiamy film z przejazdu pierwszego Impulsa:
Na filmie widzimy wpierw przyjazd pociągu służbowego z Rzepina, gdzie się znajduje zaplecze techniczne zielonogórskiego Zakładu PR w Zielonej Górze. Pociąg przyjechał w planie PWJ 773011/0 relacji Rzepin - Zbąszynek - Zielona Góra. Po dwugodzinnym postoju udał się w swój pierwszy planowy pociąg Regio rel. Zielona Góra - Poznań Główny.
„Pierwszy dzień planowego kursowania ED78-010 wypadł pomyślnie, pociąg meldował się przed planem na stacjach, z powodu rozkładu ułożonego pod EN57, nie odnotowano również żadnych defektów” – relacjonuje nasz Czytelnik, thefocus94.
Produkowane przez Newag Impulsy są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej, są także miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny — cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe.