Kto będzie przewoźnikiem w Zachodniopomorskiem?

Kto będzie przewoźnikiem w Zachodniopomorskiem?

12 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego rozpisał przetarg na obsługę połączeń kolejowych w tym regionie. Dotychczas jedynym przewoźnikiem regionalnym operującym na terenie Pomorza Zachodniego były Przewozy Regionalne.

Fot. Kuba Batorowicz

Przewozy mają być realizowane od 14 grudnia 2014 r. do 12 grudnia 2015 r.

Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania. Pierwsze obejmuje przewozy na trasach:

  • Szczecin Główny – Słupsk (Ustka),
  • Szczecin Główny – Goleniów PL Szczecin – Kołobrzeg – Koszalin,
  • Kołobrzeg – Koszalin – Słupsk,
  • Szczecin Główny – Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski,
  • Szczecin Główny – Runowo Pomorskie – Szczecinek – Chojnice,
  • Szczecin Główny – Piła,
  • Szczecin Główny – Zielona Góra,
  • Poznań Główny – Piła – Szczecinek – Białogard – Koszalin,
  • Poznań Główny – Piła – Szczecinek – Białogard – Kołobrzeg,
  • Szczecinek – Słupsk.

Jeśli zarządowi województwa uda się pozyskać dodatkowe fundusze, to zadanie to zostanie poszerzone o opcję rozszerzającą zamówienie o trzy kolejne trasy:

  • Szczecin Główny – Trzebież Szczecińska,
  • Sławno – Darłowo,
  • Koszalin – Mielno Koszalińskie.

Zadanie drugie obejmuje prowadzenie pociągów Poznań Główny – Szczecin Główny – Świnoujście, których trasa przechodzi przez województwa: zachodniopomorskie, lubuskie i wielkopolskie.

Natomiast trzecie zadanie obejmuje prowadzenie pociągów na dwóch trasach:

  • Szczecin Główny – granica Państwa (Grambow – kierunek Angermünde),
  • Szczecin Główny – granica Państwa (Tantow – kierunek Pasewalk – Schwerin).

Przetarg nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Kryterium przyznawania ofert obejmuje cenę (95 proc.) i zaplecze techniczne (5 proc.). Termin składania ofert mija 21 listopada 2014 r.