PLK: tylko 1 proc. tras nieprzygotowane dla ED250

PLK: tylko 1 proc. tras nieprzygotowane dla ED250

17 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W grudniu 2014 r. jedyne tymczasowe ograniczenie do jazdy jednym torem na odcinku dwutorowym będzie dotyczyć odcinka ok. 10 km. Stanowi on ok. 1 proc. z ok. 1000 km tras, po których będą kursowały pociągi Pendolino – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Fot. PKP PLK

W ten sposób zarządca odniósł się do tez zawartych w materiale Wprost z 17 listopada w odniesieniu do przygotowań infrastruktury kolejowej do uruchomienia pociągów ED250.

Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że cała trasa z Warszawy do Trójmiasta została zmodernizowana. Obecnie jedynie w kilku miejscach trwają punktowe prace wykończeniowe. Obejmują one odcinki nie dłuższe niż 200 metrów.

Według informacji zarządcy, w grudniu na całym ponad 350-kilometrowym odcinku linii kolejowej między Warszawą a Gdańskiem pociągi pojadą dwoma torami w czasie poniżej 3 godz., zgodnie z deklaracjami PLK z początku roku. Również na odcinku z Warszawy do Katowic i Krakowa deklarowane czasy przejazdu w grudniu 2014 r. nie są zagrożone. Prace mają zakończyć się do końca listopada, a ich kontynuacja w przyszłym roku nie wpłynie na czasy przejazdu i opublikowany właśnie rozkład jazdy. W grudniu 2014 r. jedyne tymczasowe ograniczenie do jazdy jednym torem na odcinku dwutorowym będzie dotyczyć odcinka ok. 10 km. Stanowi on ok. 1 proc. z ok. 1000 km tras, po których będą kursowały pociągi ED250.

Poza tym, zaplanowane na ten rok prace związane z modernizacją wiaduktów nad trasą S8 zostały zakończone. Właśnie trwają odbiory – tłumaczy PLK. W grudniu pociągi pojadą dwoma nitkami tego wiaduktu z prędkością 160 km/h.

Polskie Linie Kolejowe dodają, że pociągi ED250 na CMK regularnie jeżdżą z prędkością 160 km/godz. w ramach jazd testowych, które potwierdzają prawidłową współpracę z systemem ETCS. Zarządca informuje, że czasy przejazdu na głównych trasach od połowy grudnia 2014, podawane przez zarządcę infrastruktury od blisko roku, są aktualne i zostaną dotrzymane, ponieważ uwzględniają od dawna zaplanowane inwestycje.

Od połowy grudnia 2014 podróż koleją z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Katowic i Krakowa będzie krótsza niż samochodem, autobusem, czy samolotem, biorąc pod uwagę dojazd z centrum do centrum miasta. Podróż ze stolicy do Gdańska i Wrocławia już w grudniu tego roku będzie najkrótsza w historii.