Jeszcze w tym miesiącu podpisana zostanie umowa na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych między Kolejami Mazowieckimi a Newagiem. Natomiast w połowie przyszłego roku przewoźnik odbierze pierwsze piętrusy od Pesy.
- Liczymy na to, że dostaniemy te Impulsy dostaniemy jeszcze w 2015 roku. Ich zakup jest dofinansowany przez Unię Europejską, zatem musimy zdążyć z rozliczeniem jeszcze w tym roku – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich do spraw handlowych.
Pojazdy te mają osiągać prędkość co najmniej 160 km/h i nie mogą mieć mniej niż 206 miejsc stałych oraz niemniej niż 10 siedzeń uchylnych. Liczba miejsc stojących powinna być nie mniejsza niż 310, przy założeniu 4 osoby/m2. Pojazdy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej wykonanej w technologii LED, 2 tablice czołowe, 10 tablic bocznych i 20 tablic wewnątrz przedziału.
Natomiast w bydgoskich zakładach Pesy powstają piętrusy, które do mazowieckiego przewoźnika trafią na przełomie czerwca i lipca 2015 r. – Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to pierwsze jazdy z pasażerami będą one mogły rozpocząć we wrześniu – dodaje Dariusz Grajda.
Pesa Bydgoszcz dostarczy 22 wagony piętrowe, w tym dwa sterownicze oraz dwie lokomotywy elektryczne z platformy Gama. Pociągi eksploatowane będą w systemie push-pull.
Według koncepcji Kolei Mazowieckich pociągi piętrowe mają kursować na większości tras obsługiwanych przez przewoźnika jako składy przyspieszone.