Unia da 60 mln zł na zakup wagonów PKP Intercity

Unia da 60 mln zł na zakup wagonów PKP Intercity

21 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

60 mln zł dofinansowania z Funduszu Spójności otrzyma PKP Intercity na realizację projektu Odnowa taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich. Umowę o dofinansowanie inwestycji wartej blisko 148 mln zł podpisali przedstawiciele przewoźnika oraz Pan Paweł Szaciłło, p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Fot. PKP Intercity

Inwestycja współfinansowana w ramach działania 7.1 - Rozwój transportu kolejowego Programu Infrastruktura i Środowisko obejmuje zakup 20 wagonów osobowych. Składy przeznaczone będą do obsługi połączeń międzywojewódzkich na trasie Warszawa - Kutno - Poznań - Szczecin, w pociągach kwalifikowanych EIC .

Wagony zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróżowania i będą wyposażone w:

  • drzwi odskokowo-przesuwne ze wspomaganiem elektronicznym otwierania i zamykania (także czołowe i przedziałowe);
  • system informacji pasażerskiej (wewnętrznej i zewnętrznej) łącznie z elektronicznym systemem rezerwacji miejsc;
  • zamknięty system WC;
  • system informacji rozgłoszeniowej;
  • klimatyzację (ogrzewanie, chłodzenie, wentylacja);
  • przejścia międzywagonowe „ciśnieniowo szczelne";
  • gniazdka elektryczne do zasilania laptopów, telefonów komórkowych, itp. przypisane do każdego fotela;
  • urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej;
  • system monitoringu i przyciski antynapadowe.

Wagony będą również przystosowane do montażu urządzeń WiFi. W przypadku wagonów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych przewidziano dodatkowo poszerzone drzwi wejściowe odskokowo-przesuwne wyposażone w urządzenie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym ruchowo, w tym na wózkach inwalidzkich, przedział pasażerski, w którym znajduje się wydzielone miejsce dla 2 wózków inwalidzkich oraz WC przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w tym na wózkach inwalidzkich.

Zakupiony tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności (tj. będzie zgodny ze wspólnotowymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności dla kolei, tzw. specyfikacjami TSI).