Transport miejski Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

04 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

We wtorek 2 grudnia o godz. 11.00 w Teatrze Kamienica przy al. Solidarności 93 w Warszawie odbyła sie konferencja podsumowującą tegoroczną odsłonę kampanii społecznej „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”.

Fot. ZTM Warszawa

Trwająca od maja kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” miała na celu zwrócenie uwagi jak ważnym i niezbędnym elementem codziennych podróży środkami komunikacji miejskiej jest życzliwe i uprzejme zachowanie się względem współpasażerów.

W taborze komunikacji miejskiej w czasie trwania kampanii prezentowane były grafiki z komunikatami: Proszę ustąp mi miejsca, Dziękuję, że zapytałeś czy pomóc mi wsiąść, Dziękuję, że dyskretnie rozmawiasz przez telefon; Proszę, zdejmij plecak, Dziękuję, że przy mnie nie palisz nawet… e-papierosa; Korzystam, jadę więc szanuję, Proszę, daj mi wysiąść, zanim wsiądziesz. Zorganizowano również Wielki Piknik Rodzinny w Parku Górczewska, grę miejską podczas Dni Transportu Publicznego oraz warsztaty dla dzieci i młodzieży uczestniczących w Warszawskiej Linii Edukacyjnej.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele organizatorów kampanii: Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwajów Warszawskich, Szybkiej Kolei Miejskiej, Metra Warszawskiego, Miejskich Zakładów Autobusowych, Zarządu Transportu Miejskiego i Kolei Mazowieckich, którzy odpowiadali na pytania związane z życzliwymi zachowaniami w różnych środkach transportu. Spotkaniu towarzyszyły przygotowane przez aktorów Teatru Kamienica krótkie scenki ilustrujące w zabawny sposób hasła kampanii pod okiem Pana Emiliana Kamińskiego, Dyrektora Teatru. Na widowni zasiedli uczniowie warszawskich szkół średnich.