Stadler podbija niemieckie landy i Luksemburg mieszanymi składami

Stadler podbija niemieckie landy i Luksemburg mieszanymi składami

15 grudnia 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Niemiecki Federalny Urząd Kolejnictwa wydał dopuszczenie dla mieszanej trakcji wielokrotnej złożonej z FLIRT-a należącego do DB Regio i piętrowego KISS-a Luksemburskich Kolei Państwowych (CFL). Jest to pierwszy przypadek wykorzystania mieszanej trakcji wielokrotnej pociągu piętrowego z jednopoziomowym.

Fot. Stadler

- Wkroczyliśmy w nowy obszar. Po raz pierwszy zespoły trakcyjne różnych typów, należące do dwóch europejskich kolei państwowych, poruszają się wspólnie. Jest to szczególnie dobra wiadomość dla osób podróżujących w obu krajach. Otrzymanie zlecenia na budowę pociągów przeznaczonych do tej niepowtarzalnej współpracy ponad granicami państw, jest dowodem uznania dla technicznej wiedzy Stadler Pankow - powiedział Ulf Braker, prezes zarządu Stadler Pankow.

DB Regio zamówiły w Stadlerze 28 pięcioczłonowych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych do obsługi tras w Nadrenii-Palatynacie. Są to FLIRT-y trzeciej generacji, które mogą poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Spełniając normy zderzeniowe EN15227 należą do najbezpieczniejszych pociągów w swojej klasie. Nowością są ciche, bezdrzwiowe wagony środkowe, zapewniające komfortową, spokojną podróż. Pociąg posiada 248 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 23 miejsca siedzące w klasie pierwszej.

Luksemburskie Koleje Państwowe CFL zamówiły w Stadler Pankow osiem trójczłonowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS do obsługi tras w Luksemburgu oraz połączeń zagranicznych z Niemcami. Pociągi dysponują 284 miejscami siedzącymi, w tym 29 w pierwszej klasie, jak również przestronnymi pomieszczeniami wielofunkcyjnymi.

FLIRT-y dla Nordbahn (Kolej Północna)

Także w Szlezwiku-Holsztynie FLIRT-y dla Kolei Północnej otrzymały dopuszczenie do realizacji przewozów pasażerskich. Po raz pierwszy TÜV Nord, jako specjalnie powołany organ (DeBo), otrzymał zlecenie na wykonanie testów technicznych zgodnie z nowym, uproszczonym procesem licencyjnym. BeNEX zamówił w Stadler Pankow siedem pięcioczłonowych oraz osiem sześcioczłonowych niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Pojazdy poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h i posiadają wysoką moc napędową. Obszar pasażerski pociągu jest klimatyzowany i przystosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Od grudnia również na osi Haard

Dopuszczenie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT do trakcji wielokrotnej na osi Haard w Nadrenii Północnej-Westfalii również zostało wydane. Tym samym wypełniony został istotny warunek rozpoczęcia działalności przez DB Regio NRW.