Wielkopolskie inwestycje w infrastrukturę szynową 2015

Wielkopolskie inwestycje w infrastrukturę szynową 2015

04 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W sierpniu zakończy się drugi etap modernizacji linii kolejowej Poznań Wschód – Wągrowiec. PKP Polskie Linie Kolejowe w październiku zamierzają zakończyć rewitalizację trasy Kluczbork - Poznań pomiędzy Jarocinem a Kórnikiem. W planach na 2015 rok jest także kontynuacja prac modernizacyjnych na linii Wrocław - Poznań.

Fot. Carte PST, Skyscrapercity.com

Swoje oblicze zmieni stacja Wągrowiec. PLK wymienią tu tory, zmodernizują perony, przebudują też 9 przejazdów kolejowych. Powstaną też dwa nowe przystanki osobowe.

Pomiędzy Jarocinem a Kórnikiem, w jednym z torów wymienione zostaną szyny, zakończy się też przebudowa peronów na stacjach i przystankach oraz modernizacja przejazdów. Podobne prace zostaną przeprowadzone na odcinku Ostrzeszów – Ostrów Wlkp. Dodatkowo, między Kluczborkiem a Ostrzeszowem kolejarze naprawią mosty i wiadukty.

Do końca roku wymieniona zostanie nawierzchnia torowa i sieć trakcyjna na 32- kilometrowym odcinku torów z Czempinia do Poznania. Zakończona zostanie modernizacja poznańskich i podpoznańskich stacji i przystanków osobowych.  Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h.

W 2015 r. dużo będzie się działo również w stolicy regionu, Poznaniu. W czerwcu na stacji Poznań Główny rozpocznie się modernizacja peronów nr 4, 5 i 6 oraz przejścia podziemnego i torów kolejowych w ich obrębie. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2017 r.

Poza tym, kosztem ok. 150 mln zł do końca listopada 2015 r. ma powstać nowy tunel pod torami kolejowymi na ul. Czechosłowackiej, który zastąpi dwa przejazdy kolejowe.

Do końca roku w Poznaniu powinna zakończyć się także warta 346 mln zł przebudowa ronda Kaponiera. Do wybudowania jest jeszcze m.in. połowa mostu Uniwersyteckiego, perony dla Poznańskiego Szybkiego Tramwaju oraz przejścia między poziomami.