Poznań: modernizacja peronów i budowa kładki

Poznań: modernizacja peronów i budowa kładki

08 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Latem na poznańskim dworcu głównym mają rozpocząć się prace przy przebudowie peronów po zachodniej stronie stacji. Dzięki temu będzie możliwa budowa kładki nad torami. Prace mają potrwać kilkanaście miesięcy - informuje Głos Wielkopolski.
 

Fot. Leinad, Wikimedia

W marcu w wyniku przetargu ma zostać wybrana firma, która zmodernizuje perony 4, 5 i 6, a rozpoczęcie prac powinno nastąpić na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku. Zakończenie planowane jest na koniec grudnia 2016 r. Prace potrwają tak długo ze względu na budowę kładki nad peronami, która połączy ulicę Głogowską z budynkiem nowego dworca kolejowego. Budowa kładki nie będzie łatwa, bo wykonawca (spółka Trigranit) musi zmienić przebieg kolektora deszczowego znajdującego się pod torami kolejowymi. Prace będą odbywały się nocą, a w czasie budowy niezbędne będzie wyłączanie napięcia w trakcji kolejowej. Na peronach 4, 5 i 6 Trigranit postawi betonowe słupy. Na nich osadzona zostanie stalowa, zadaszona kładka. Nie będzie to jednak "szklany" korytarz. Z kładki będzie można zejść na perony.

Po przebudowie peronów po wschodniej stronie stacji Poznań Główny, pod galerią handlową, na kolejarzy posypała się fala krytyki, m.in. z powodu materiału jakiego użyto, czyli kostki betonowej. Teraz przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że nawierzchnia na peronach wykonana zostanie z granitowych płyt. Na peronach ustawione zostaną nowe wiaty oraz tablice informacyjne.

Natomiast jeszcze w bieżącym tygodniu mają się zakończyć prace przy zmianie lokalizacji biletomatów, bankomatów i maszyn sprzedających napoje. Ponadto w holu, w miejscu, gdzie dotąd były kantor, nowe biuro dworca, a także informacja kolejowa i punkt informacji miejskiej, znajdzie się poczekalnia dla podróżnych. Przybędzie również miejsc siedzących dla podróżnych, dzięki czemu zwiększy się funkcjonalność obiektu. Zmiana aranżacji holu dworca kosztowała 350 tys. zł.