Latem na poznańskim dworcu głównym mają rozpocząć się prace przy przebudowie peronów po zachodniej stronie stacji. Dzięki temu będzie możliwa budowa kładki nad torami. Prace mają potrwać kilkanaście miesięcy - informuje Głos Wielkopolski.
W marcu w wyniku przetargu ma zostać wybrana firma, która zmodernizuje perony 4, 5 i 6, a rozpoczęcie prac powinno nastąpić na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku. Zakończenie planowane jest na koniec grudnia 2016 r. Prace potrwają tak długo ze względu na budowę kładki nad peronami, która połączy ulicę Głogowską z budynkiem nowego dworca kolejowego. Budowa kładki nie będzie łatwa, bo wykonawca (spółka Trigranit) musi zmienić przebieg kolektora deszczowego znajdującego się pod torami kolejowymi. Prace będą odbywały się nocą, a w czasie budowy niezbędne będzie wyłączanie napięcia w trakcji kolejowej. Na peronach 4, 5 i 6 Trigranit postawi betonowe słupy. Na nich osadzona zostanie stalowa, zadaszona kładka. Nie będzie to jednak "szklany" korytarz. Z kładki będzie można zejść na perony.
Po przebudowie peronów po wschodniej stronie stacji Poznań Główny, pod galerią handlową, na kolejarzy posypała się fala krytyki, m.in. z powodu materiału jakiego użyto, czyli kostki betonowej. Teraz przedstawiciele PKP PLK zapewniają, że nawierzchnia na peronach wykonana zostanie z granitowych płyt. Na peronach ustawione zostaną nowe wiaty oraz tablice informacyjne.
Natomiast jeszcze w bieżącym tygodniu mają się zakończyć prace przy zmianie lokalizacji biletomatów, bankomatów i maszyn sprzedających napoje. Ponadto w holu, w miejscu, gdzie dotąd były kantor, nowe biuro dworca, a także informacja kolejowa i punkt informacji miejskiej, znajdzie się poczekalnia dla podróżnych. Przybędzie również miejsc siedzących dla podróżnych, dzięki czemu zwiększy się funkcjonalność obiektu. Zmiana aranżacji holu dworca kosztowała 350 tys. zł.