Jeszcze zimą na nowym budynku dworca ma zawisnąć wiecha. Wzniesienie konstrukcji nad prześwitem to jeden z najtrudniejszych etapów budowy, który właśnie się zaczął.
Obecnie przygotowywany jest szereg deskowań i rusztowań podtrzymujących kondygnację nad zaprojektowanym prześwitem. Na placu budowy zaangażowanych jest około 300 pracowników. W momencie rozpoczęcia prac wewnętrznych ich liczba ma wzrosnąć do ok. 500 osób. Ma to gwarantować dotrzymanie stosunkowo krótkiego terminu realizacji.
Cały przebudowany dworzec ma zostać oddany do użytku z końcem bieżącego roku. Wcześniej, bo już latem, podróżni będą mogli korzystać z rewitalizowanego budynku dworca wyspowego, który odzyskuje wygląd sprzed wieku. Trwają też prace przy przebudowie peronów 4 i 4a. Wymieniane są nawierzchnie, zadaszenia i systemy informacji pasażerskiej.
Nowy bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Na miejscu rozebranego głównego budynku dworca (zlokalizowanego przy ulicy Zygmunta Augusta) powstaje nowy budynek z większą ilością kondygnacji.
Poza nowoczesną przestrzenią pasażerską, podróżni będą mogli skorzystać z szerokiej oferty handlowej i gastronomicznej. Dworzec zostanie również wyposażony w monitoring. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a.