Radwan: inwestujemy w tabor dla pasażerów

Radwan: inwestujemy w tabor dla pasażerów

08 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W 2014 r. Koleje Mazowieckie mocno inwestowały w nowy tabor, zarówno wagony piętrowe, ezety czy szynobusy. Teraz przewoźnik myśli o nowych zapleczach technicznych dla zakupionych pojazdów.

Fot. Koleje Mazowieckie

–  Miniony rok był dla Kolei Mazowieckich szczególny – nie tylko dlatego, że był to jubileusz działalności przewoźnika. O jego wadze decydują także zrealizowane oraz rozpoczęte projekty. Zawsze jako te najważniejsze bierzemy pod uwagę inwestycje taborowe, bo to głównie one w największym stopniu wpływają na standard podróży – mówi „Kurierowi Kolejowemu" Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich.

Wśród projektów taborowych jest m.in. podpisana w kwietniu umowa na dostawę 22 wagonów piętrowych i 2 lokomotyw, które wyprodukuje Pesa.

– To poważny kontrakt na kwotę ponad ćwierć miliarda zł brutto – zaznacza Artur Radwan. – Wcześniej podpisaliśmy umowę z ZNTK „Mińsk Mazowiecki” na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 o wartości ćwierć miliarda złotych.

Pod koniec ubiegłego roku przewoźnik wdrożył również do eksploatacji dwa wyprodukowane przez Pesę szynobusy.

– Ta inwestycja jest ważna przede wszystkim z punktu widzenia podróżnych korzystających z przejazdów naszymi pociągami na mniej obleganych, lecz nie mniej ważnych szlakach – dodaje Artur Radwan.

Pod koniec 2014 r. Koleje Mazowieckie podpisały kolejny bardzo ważny kontrakt na zakup 12 Impulsów, które wyprodukuje Newag.

Przewoźnik nie ogranicza się tylko do inwestowania w nowy tabor. Myśli również o nowoczesnym zapleczu technicznym dla nowych pojazdów. Stąd rozpoczęcie budowy supernowoczesnej myjni w Tłuszczu.

– Ukończenie tego projektu planujemy jeszcze na ten rok. Mamy także poważne plany co do rozbudowy naszego zaplecza technicznego w Sochaczewie – informuje prezes Kolei Mazowieckich.