Bydgoszcz: kolejny peron w budowie przy nowym dworcu

Bydgoszcz: kolejny peron w budowie przy nowym dworcu

30 stycznia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Trwa przebudowa peronów 4 i 4a na bydgoskim dworcu. Od strony wschodniej wznoszone są także kondygnacje nowego budynku głównego, na wysokości zaprojektowanego prześwitu.

Fot. bydgoszcz.pl

Budowlańcy praktycznie zakończyli pracę przy deskowaniu stropu, na którym wznosić mają się kolejne kondygnacje bydgoskiego dworca. Jednocześnie trwają prace nad wznoszeniem kolejnych ścian bryły budynku od strony wschodniej na wysokości zaprojektowanego prześwitu. Cały budynek wraz z dachem ma osiągnąć wysokość około 26 metrów.

Zdjęto także rusztowania z północnej elewacji dworca wyspowego, który poddawany jest rewitalizacji. Prace będą tam jeszcze wykonywane na poziomie parteru. Trwają natomiast roboty przy elewacji od strony południowej. To właśnie tę część dworca będzie można dostrzec przez prześwit w bryle nowego budynku głównego. Na koniec pracami objęta zostanie elewacja od strony zachodniej.

Natomiast przy peronach 4 oraz 4a trwa wymiana torowiska. Montowane są także nowe prefabrykowane elementy peronów. Prace będą połączone z wymianą nawierzchni, zadaszeń i systemów informacji pasażerskiej. 

Nowy bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Na miejscu rozebranego głównego budynku dworca (zlokalizowanego przy ul. Zygmunta Augusta) powstaje nowy. Poza nowoczesną przestrzenią pasażerską, podróżni będą mogli skorzystać z szerokiej oferty handlowej i gastronomicznej. Dworzec zostanie również wyposażony w monitoring. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a.

Dworzec wyspowy (między peronami 3 i 4) jest natomiast poddany rewitalizacji. Obiekt zachowa swój dotychczasowy kształt i zostanie przywrócony do stanu pierwotnego z czasów pruskich. Oprócz przebudowy budynków, planowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Powstają też nowe wiaty peronowe.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Finlandia zaproszona do projektu Rail Baltica Finlandia zaproszona do projektu Rail Baltica
Następny artykuł Zmiany w kursowaniu pociągów KM i SKM Zmiany w kursowaniu pociągów KM i SKM