Nowa trasa między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim

Nowa trasa między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim

03 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Za 55 milionów zł PLK rewitalizuje tory i dwa przystanki między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim. Od stycznia szybciej kursują pociągi po odnowionym torze na odcinku Ostrzeszów - Antonin. Podróżni korzystają też z wygodniejszego przystanku Niedźwiedź Wielkopolski. W 2015 r. rewitalizowany będzie kolejny odcinek linii i przystanek Janków Przygodzki.

Fot. PKP PLK

Dla podróżnych efektem rewitalizacji toru między Ostrzeszowem a Antoninem jest gwarancja sprawnego przejazdu m.in. pociągów relacji Kluczbork - Poznań. Obecnie składy na tym odcinku kursują z prędkością 120 km/h. Polskie Linie Kolejowe poza torem wymieniły również rozjazdy na stacji Antonin. Remont 8 przejazdów kolejowych podniósł poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Przystanek Niedźwiedź Wielkopolski

Położony między Ostrzeszowem a Antoninem, dzięki przebudowie i podwyższeniu zapewnia podróżnym lepszy dostęp do pociągów. Peron ma nową nawierzchnię i jest wyposażony w wiatę z ławkami. Wygodniejszą podróż umożliwia także nowe oznakowanie i tablice informacyjne. Tak jak wszystkie przebudowywane przez PLK przystanki i Niedźwiedź Wielkopolski został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów - Antonin kosztowała 20 mln zł.

PLK kontynuuje prace

Spółka zaplanowała w tym roku wymianę szyn i podkładów na 16 km odcinku Antonin - Ostrów Wielkopolski. Rewitalizowane będą nie tylko tory. Zmieni się również przystanek Janków Przygodzki. Peron będzie miał nową nawierzchnię, wiatę z ławkami i oznakowanie. Powstanie dojście przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Modernizacja 4 przejazdów kolejowo - drogowych usprawni ruch pociągów i zwiększy bezpieczeństwo kierowców. Na prace pomiędzy Antoninem a Ostrowem Wielkopolskim PLK zaplanowała 35 mln zł.

Trasa z Wielkopolski na Śląsk

Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów - Ostrów Wielkopolski to jeden z elementów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie ze stolicy Wielkopolski do stolicy Śląska. Poprawa infrastruktury pomiędzy Katowicami a Poznaniem obejmuje także prace na odcinkach: Ostrzeszów - Kluczbork; Kluczbork - Kalety, Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety Strzebin. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu skróci się pomiędzy Katowicami a Poznaniem aż o 1,5 godz.