Częstochowa wzmacnia pozycję na mapie kolejowej

Częstochowa wzmacnia pozycję na mapie kolejowej

09 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dzięki nowym torom na trasie z Częstochowy do Fosowskiego pociągi przyspieszyły do 120 km/h. Czas przejazdu na trasie z Częstochowy do Opola skrócił się do 56 minut. Nowe perony podwyższyły komfort pasażerów, korzystających z usług kolei w woj. śląskim i opolskim.

Fot. PKP PLK

2h 08 min zajmuje przejazd pociągiem z Warszawy do Częstochowy. Z Częstochowy do Opola tylko 56 min. O półtorej godziny skróciła się podróż pociągiem z Warszawy do Wrocławia i trwa 3h 42min. Rekordowo krótkie czasy przejazdu zostały osiągnięte m.in. dzięki rewitalizacji linii kolejowej Częstochowa – Fosowskie, która zakończyła się na przełomie 2014/2015 r.

- Pojawiły się obecnie dobre warunki dla odtworzenia regionalnych połączeń z Częstochowy do Lublińca, które przed remontem trasy zostały zawieszone. Inwestycja PKP PLK umożliwia również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do Kielc –  mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja PKP PLK na trasie z Częstochowy do Fosowskiego oznacza nie tylko krótsze czasy przejazdu, lecz także wyższy komfort obsługi podróżnych. Budowa wiat, instalacja nagłośnienia i tablic informacyjnych, usunięcie barier architektonicznych - to część wprowadzanych udogodnień. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych w ramach projektu peronów w Częstochowie Stradomiu i Gnaszynie, Blachowni, Herbach Starych, Lisowie, Kochanowicach, Jawornicy, Lublińcu, Liswarcie, Lisowicach, Pawonkowie oraz w Pludrach. Obiekty  zostały wyposażone w nowe systemy oświetlenia i elementy małej architektury. W ramach dodatkowych robót w Częstochowie Stradomiu i w Lublińcu w pierwszym kwartale br. zostanie jeszcze bardziej wzmocniona informacja przez montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.

- Dzięki tej inwestycji Częstochowa odzyskała znaczenie na kolejowej mapie Polski. Istotnie poprawiła się jakość, częstotliwość i szybkość połączeń z Krakowem, Wrocławiem oraz Warszawą, a dworzec Stradom zyskał drugie życie. To cieszy, tym bardziej, że m.in. przy dworcu Częstochowa Stradom miasto planuje w najbliższych latach - przy wsparciu środków unijnych - budowę zintegrowanego centrum przesiadkowego z peronami autobusowymi, parkingami dla aut i rowerów, ścieżkami rowerowymi oraz wypożyczalnią jednośladów – informuje Mirosław Soborak, zastępca prezydenta Częstochowy, odpowiedzialny w mieście m.in. za sprawy związane z drogownictwem, transportem i komunikacją. Na odnowionej linii, dodatkowo podwyższony został poziom bezpieczeństwa podróży, m.in. poprzez modernizację przejazdów kolejowo-drogowych, montaż nowych rogatek, oświetlenia przejazdów i sygnalizatorów świetlno-dźwiękowych.

Projekt POIiŚ 7.1-67: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa - Fosowskie” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Wrocławskie tramwaje przyspieszają Wrocławskie tramwaje przyspieszają
Następny artykuł Niespełnione oczekiwania związkowców z TK Telekom Niespełnione oczekiwania związkowców z TK Telekom