Transport miejski Kraków: na Podwalu zostaną dwa tory dla tramwajów

Kraków: na Podwalu zostaną dwa tory dla tramwajów

PODZIEL SIĘ

Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotowuje przetarg na pierwszy etap przebudowy torowiska wokół Plant na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli. Jak wynika z przedstawionej organizacji ruchu, która będzie obowiązywać na ul. Podwale po realizacji inwestycji trasa będzie miała dwa tory tramwajowe, a nie jak chcieli niektórzy – trzy i jeden pas dla samochodów.

Fot. Paweł Krawczyk/krakow.pl

Taka organizacja nie podoba się mieszkańcom, którzy są zawiedzeni tym, że miasto chce im zabrać jeden pas dla samochodów. Uważają, że nowa organizacja ruchu tylko utrudni życie mieszkańcom i kierowcom, a tranzytu przez centrum nie ograniczy. W związku  tym jeden z radnych Krakowa wysunął propozycję, zgodnie z którą miałby powstać tam dodatkowy, trzeci tor dla tramwajów, który rekompensowałby ograniczony ruch samochodów.

Niestety, przedstawiona przez Urząd Miasta nowa organizacja nie pozostawia wątpliwości. Na odcinku od Karmelickiej do Piłsudskiego ulica Podwale będzie jednojezdniowa z torowiskiem tramwajowym w jezdni. Dla samochodów osobowych będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy pasem o szerokości 3,0 m na odcinku od ulicy Karmelickiej do ulicy Piłsudskiego. W kierunku przeciwnym tj. od ulicy Piłsudskiego do ulicy Karmelickiej zaprojektowano kontrapas rowerowy o szerokości od 1,5 m do 2,0 m.

Natomiast, pojazdy komunikacji zbiorowej - autobusy oraz tramwaje będą się poruszały dwukierunkowo po przebudowywanym torowisku tramwajowym. Na wlocie skrzyżowania ulic Podwale i Karmelickiej na pasie rowerowym będzie funkcjonował tzw. przystanek wiedeński o nawierzchni z kostki granitowej.

Ponadto, w celu uspokojenia ruchu w tym rejonie mają być zastosowane m.in. rampy najazdowe przed i za poszczególnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz wyniesienie torowiska tramwajowego o 7 cm powyżej nawierzchni jezdni pasa ruchu dla samochodów. Dzięki temu osobówki nie będą wjeżdżały na pas tramwajowo-autobusowy i nie będą blokowały pojazdów komunikacji miejskiej.

Poza tym, na odcinku ulicy Podwale pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Karmelicką i Kapucyńską zaprojektowano zieleńce o szerokości 2,0 m. Znajdą się na nich już rosnące drzewa oraz nasadzona nowa roślinność. Tam też zlokalizowane będą słupy trakcyjne i oświetleniowe. Dla pojedynczych drzew w rejonie skrzyżowania ulicy Podwale z ulicą Studencką zastosowane zostaną kraty pod drzewa o wymiarach 2,0 / 2,0 m.
Projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Ruszyły konsultacje rozkładu jazdy KD 2015/2016 Ruszyły konsultacje rozkładu jazdy KD 2015/2016
Następny artykuł Akcje PKP Cargo będą rosły Akcje PKP Cargo będą rosły