Transport miejski Korytarz transportu zbiorowego w Lublinie na liście priorytetów PO RPW

Korytarz transportu zbiorowego w Lublinie na liście priorytetów PO RPW

19 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W ramach aktualizacji listy projektów indywidualnych Programu Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW) dokonano przesunięcia trzech inwestycji z listy rezerwowej na podstawową. Wśród nich znalazł się również projekt „Budowy korytarza transportu zbiorowego do obsługi terenów położonych w sąsiedztwie przyszłego Zintegrowanego Intermodalnego Dworca Metropolitalnego w Lublinie”.

Fot. Rafał Wilgusiak

Powodem zakwalifikowania projektu do podstawowych działań PO Rozwój Polski Wschodniej jest zawarcie umowy na jego dofinansowanie.

Całkowita wartość projektu „Budowa korytarza transportu zbiorowego do obsługi terenów położonych w sąsiedztwie przyszłego Zintegrowanego Intermodalnego Dworca Metropolitalnego w Lublinie – ul. Lubelskiego Lipca 80” (działanie III.1 Systemy miejskiego transportu zbiorowego) to ok. 41,8 mln zł, z czego jego dofinansowanie ze środków UE wynosi prawie 18 mln zł.

Projekt obejmuje tereny dzielnicy Za Cukrownią i stanowi pierwszy etap planowanej do budowy ul. Lubelskiego Lipca ’80 (Trasa Zielona). Obejmuje obszar pomiędzy Al. Piłsudskiego a ulicami Młyńską, Dworcową i przyszłą ul. Muzyczną. Planowana do realizacji ulica częściowo przebiegać będzie po śladzie istniejącej ul. Lubelskiego Lipca’80. Jest ona istotnym elementem docelowego układu komunikacji zbiorowej pomiędzy dzielnicami Lublina. Jej powstanie umożliwi także połączenie m.in. z przyszłym Zintegrowanym Intermodalnym Dworcem Metropolitalnym w Lublinie, który będzie obsługiwał transport kolejowy, zamiejską i miejską komunikację oraz tereny rekreacyjne zlokalizowane w sąsiedztwie Parku Ludowego.

Inwestycja ma zwiększyć mobilność mieszkańców Lublina, umożliwić wykorzystanie powstałego systemu miejskiego transportu zbiorowego oraz zwiększyć dostępność do Zintegrowanego Intermodalnego Dworca Metropolitarnego w Lublinie. W wyniku wdrożenia projektu ma powstać sprawny, nowoczesny i proekologiczny system transportowy, łączący komunikację publiczną miasta z przyszłym Intermodalnym Dworcem Metropolitalnym.