Od marca PR zamiast KŚ na trasie Rybnik-Katowice

Od marca PR zamiast KŚ na trasie Rybnik-Katowice

23 lutego 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Z dniem 1 marca z rozkładu jazdy znikną dwa tymczasowe pociągi Kolei Śląskich rel. Rybnik – Katowice. W ich miejsce Przewozy Regionalne uruchomią bezpośrednie pociągi rel. Rybnik – Katowice – Kraków i z powrotem. W związku z tym liczba pociągów na odcinku Rybnik – Katowice nie ulegnie zmianie.        

Fot. Patryk Farana

Połączenie Przewozów Regionalnych będzie obsługiwane przez nowe Impulsy zakupione w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej.

I tak pociąg Kolei Śląskich nr 44847 rel. Katowice (odjazd 22:56) – Rybnik (przyjazd 0:01) zostanie zastąpiony pociągiem Przewozów Regionalnych nr 34311 rel. Kraków Główny (odjazd 20:49) – Katowice (22:56) – Rybnik (przyjazd 0:01). Natomiast pociąg Kolei Śląskich nr 44850 rel. Rybnik (odjazd 4:30) – Katowice (przyjazd 5:31) zostanie zastąpiony pociągiem Przewozów Regionalnych nr 43300 rel. Rybnik (odjazd 3:59) – Katowice (5:10) – Kraków Główny (przyjazd 7:25).

Przesunięcie godziny odjazdu z Rybnika o pół godziny wcześniej wynika z prowadzonych przez PKP PLK prac torowych – tłumaczy Michał Wawrzaszek rzecznik KŚ. Jak dodaje, powyższa zmiana została już wcześniej uwzględniona w rozkładzie jazdy KŚ.

Na razie nie wiadomo, czy na wspólnych odcinkach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie przewoźnicy będą wzajemnie honorować bilety.

W kwestii honorowania biletów trwają rozmowy – mówi Michał Wawrzaszek.

Przypomnijmy, że w ramach tzw. Południowej Grupy Zakupowej cztery województwa: małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie kupiły tabor wyprodukowany przez nowosądecki Newag do obsługi połączeń międzywojewódzkich. W sumie 19 elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie kursować na trasach: Katowice – Kraków, Rybnik – Katowice – Kraków, Kraków – Tarnów – Rzeszów, Kraków – Tunel – Kielce – Ostrowiec Świętokrzyski, Częstochowa – Kielce, Katowice – CMK – Kielce.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Koleje Ukraińskie: spadki w przewozach towarowych Koleje Ukraińskie: spadki w przewozach towarowych
Następny artykuł Rail Baltica – razem czy osobno? Rail Baltica – razem czy osobno?