W nocy z 21 na 22 marca do Gdańska przyjechał drugi zmodernizowany w poznańskim Modertransie tramwaj N8C z Kassel. Rozładunek odbył się na torowisku na ul. Nowe Ogrody. Jest to kolejny z 16 wagonów, jakie ZKM kupił od niemieckiego przewoźnika.
Umowa na zakup 16 dwukierunkowych tramwajów N8C, między ZKM w Gdańsku a KVG Kassel, została podpisana w 2014 roku. Całkowity koszt zakupu to 672 tys. euro (jest to około 1/3 ceny jednego nowego fabrycznie tramwaju dwukierunkowego).
Pojazdy zostały wyprodukowane w 1981 roku. Pozostałe tramwaje kupione w Kassel są obecnie modernizowane w poznańskim Modertransie. Modernizacja jednego wagonu to koszt 1 mln 146 tys. zł. Pojazdy staną się bardziej przyjazne pasażerom dzięki takim zmianom, jak m.in. nowy wygląd, nowe siedziska, klimatyzacja oraz niskopodłogowy człon z miejscem na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Utrzymana zostanie również możliwość jazdy dwukierunkowej.
Düwag N8C to typ tramwaju produkowanego w latach 1978-1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Łącznie zbudowano 76 pojazdów tego typu – 54 dla Dortmundu oraz 22 dla Kassel.
Po Gdańsku jeździ już 46 tramwajów N8C. Zostały one kupione w 2007 roku od zakładu komunikacji miejskiej DSW 21 w Dortmundzie za kwotę 1,4 mln euro (jest to około 2/3 ceny jednego nowego fabrycznie tramwaju dwukierunkowego). Pojazdy zostały poddane modernizacji w przedsiębiorstwie Modertrans Poznań. Pierwszy N8C z Dortmundu wyjechał na gdańskie tory w maju 2009 roku. Koszt modernizacji jednego wagonu wyniósł 700 tys. zł. Dla porównania, koszt modernizacji jednego wagonu popularnych 105-tek to około 1,6 mln zł.