W Tłuszczu pojawią się nowe perony i LCS

W Tłuszczu pojawią się nowe perony i LCS

24 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Nowe, komfortowe perony, podziemne przejście dla pieszych o długości ponad 100 metrów oraz w pełni skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym – tak będzie wyglądała stacja w Tłuszczu. W ramach modernizacji linii Rail Baltica, gruntowną przebudowę przechodzi również 11 innych przystanków na linii. Do tej pory PKP PLK zmodernizowała 20 peronów. Koszt prac przekracza 2 mld zł. 

Fot. PKP PLK

Dla komfortu i większego bezpieczeństwa podróżujących, w Tłuszczu budowane jest nowe przejście podziemne łączące dwie części miasta. Tunel będzie przebiegał pod całą stacją (pod 9 torami), adostęp do przejścia umożliwią pochylnie umieszczone na końcach peronów. Dodatkowo wejście na 3 nowe perony zapewnią schody oraz windy dla osób niepełnosprawnych, podróżujących z dzieckiem w wózku, ciężkim bagażem czy rowerem. Do budowy przejścia zostanie wykorzystane 1090 m3 betonu oraz 200 ton stali zbrojeniowej. Na stacji powstanie również nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania, które umożliwi kolejarzom zdalne kierowanie ruchem pociągów na ponad 40 km odcinku od Zielonki do Łochowa.

Nowe perony budowane są również w: Zielonce Bankowej, Warszawie Mokrym Ługu, Zagościńcu, Dobczynie, Klembowie, Jasienicy Mazowieckiej, Chrzęstnym, Mokrej Wsi, Szewnicy, Urlach i Barchowie. Wszystkie stacjei przystanki będą wyposażone w megafony i system wyświetlaczy informujących o odjazdach i przyjazdach pociągów. Ponadto w kilku lokalizacjach powstaną bezkolizyjne skrzyżowania dróg z linią kolejową, np. w Urlach – wiadukt, w Szewnicy – tunel drogowo-pieszy. Montowane są nowe podkłady i szyny oraz ustawiane komplety słupów trakcyjnych. Do tej pory wymieniono 85 tys. podkładów, ułożono 100 km szyn oraz rozwieszono sieć trakcyjną na odcinku 46 km. Wzdłuż trasy, w miejscach ustalonych na podstawie badań akustycznych, instalowane są ekrany akustyczne.

Modernizacja linii z Warszawy Rembertowa do Tłuszcza (Sadownego) jest jednym z najważniejszych zadań inwestycyjnych na polskich torach. Linia E 75 stanowi część europejskiego korytarza transportowego zdefiniowanego jako Kolej bałtycka (Rail Baltica) i jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.