Stacja kolejowa w Łochowie budowana od nowa

Stacja kolejowa w Łochowie budowana od nowa

08 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Ponad 9 km torów, 11 km sieci trakcyjnej oraz 15 000 m3 tłucznia - to tylko niektóre dane dotyczące prac rozbiórkowych na stacji kolejowej w Łochowie. Nie ma już kładki dla pieszych oraz peronów. Do listopada ma tu powstać nowa stacja z nowoczesną nastawnią.

Fot. Torpol

Trwa budowa podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy dwie strony miasta. Rozpoczęły się już roboty zbrojeniowe. Całkowicie od nowa zbudowane zostaną również oba perony. Będą wyższe niż dotychczas, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na całym obszarze wykonawca wymienia podtorze, buduje nowy układ torów, sieci trakcyjnej i odwodnienia.

Po modernizacji stacja będzie dostosowana do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych.


Stacja w Łochowie po zdemontowaniu torów i rozjazdów (fot. Torpol)

Inwestycja jest częścią modernizacji odcinka Warszawa Rembertów - Tłuszcz (Sadowne). Trasa jest fragmentem transeuropejskiego korytarza, który łączy Warszawę przez Kowno, Rygę, Tallin z Helsinkami. To jedyne połączenie kolejowe Litwy, Łotwy i Estonii z Polską oraz pozostałymi krajami Unii Europejskiej.

Efektem modernizacji będzie możliwość jazdy z prędkością 160 km/h na prawie całej długości trasy. Dzięki budowie dodatkowej pary torów na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna, będzie można uruchomić większą liczbę połączeń. Prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych po oddzielnych torach, umożliwi sprawniejsze zarządzanie intensywnym ruchem kolejowym w kierunku stacji Warszawa Wileńska.