Ruszają prace na trasie Katowice - Chorzów Batory

Ruszają prace na trasie Katowice - Chorzów Batory

08 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W środę rozpocznie się rewitalizacja ostatniego fragmentu linii kolejowej Katowice - Gliwice. Prace będą prowadzone na ponadpięciokilometrowym odcinku między Katowicami i Chorzowem Batorym - donosi portal Infor.pl.

Fot. Rafał Wilgusiak

Kolejny etap prac oznacza, że na głównej linii aglomeracyjnej pasażerowie wciąż będą mieli do czynienia z utrudnieniami. Pierwsze zmiany w rozkładzie zaczną obowiązywać 8 kwietnia i potrwają do 13 czerwca. Jednakże, na razie tylko dwa pociągi odjeżdżające z Katowic do Gliwic o godz. 8.53 i 23.07 oraz jeden pociąg z Gliwic dojeżdżający do Chorzowa Batorego o godz. 23.01 zostaną na remontowanym odcinku zastąpione autobusami.

Poza tym siedem pociągów na trasie Katowice-Lubliniec będzie zaczynało i kończyło bieg na stacji Chorzów Batory. Stamtąd pasażerowie będą mieli do dyspozycji skomunikowane pociągi relacji Zawiercie-Gliwice, które zabiorą ich do Katowic. Szczegółowe informacje mają być podawane na stacjach i przystankach oraz przez kierowników pociągów.

Prace modernizacyjne między Katowicami a Chorzowem Batorym przeprowadzi ZUE za 42,5 mln zł netto (52,3 mln zł brutto). Termin realizacji zadania to 30 listopada 2015 r.

Zakres prac obejmie m.in. wymianę torów, przebudowę sieci trakcyjnej, prace na stacjach Katowice i Chorzów Batory, a także przystanku osobowym Katowice Załęże. Po zakończeniu prac czasu przejazdu między Katowicami i Gliwicami skróci się do ok. 30 minut.

Remont na tej trasie trwa od kwietnia 2013 r. W tym czasie odnowiono ok. 10 km torów na odcinku Chorzów Batory-Ruda Chebzie oraz ok. 18 km torów na odcinku Zabrze-Gliwice. Nowe tory zyskały też odcinki Mysłowice-Sosnowiec Jęzor oraz Ruda Chebzie-Zabrze. Kompleksowo przebudowano perony i przejścia podziemne stacji Ruda Chebzie i Ruda Śląska.

Wszystkie te roboty są częścią zadania inwestycyjnego PKP PLK pod nazwą "Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na odcinku Gliwice Łabędy - Katowice - Sosnowiec Jęzor". To fragmenty międzynarodowej linii kolejowej E30.

Pierwotnie przygotowano projekt pełnej modernizacji linii E30 między Zabrzem a Krakowem. Z czasem z opóźnionego unijnego projektu wypadł odcinek wiodący przez aglomeracją katowicką. Jak powiedział miesiąc temu "Kurierowi Kolejowemu" Marcin Mochocki, dyrektor ds. strategii i planowania w PKP PLK modernizacja trasy Katowice-Kraków ruszy na nowo w 2016 r.