Krzesełka dla niepełnosprawnych w Pendolino

Krzesełka dla niepełnosprawnych w Pendolino

27 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Już na majówkę każdy pociąg Express InterCity Premium zostanie wyposażony w specjalne krzesełko transportowe ułatwiające podróż osobom o ograniczonej mobilności ruchowej.

Fot. PKP Intercity

W celu  zapewnienia osobom o ograniczonej mobilności ruchowej, możliwości bezpiecznego i wygodnego wsiadania oraz wysiadania z pociągu, PKP Intercity wyposaży pociągi Express InterCity Premium w specjalne krzesełka transportowe. Dzięki temu z platformy będą mogły korzystać osoby nie tylko poruszające się na wózkach, ale również o kulach czy ze złamaną nogą. Za asekurację podróżnego odpowiadać będzie dwóch pracowników drużyny konduktorskiej.

– Decyzja o zakupie specjalistycznych krzesełek transportowych to odpowiedź na sygnał ze strony jednej z naszych pasażerek – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Właśnie sfinalizowaliśmy zakup dodatkowego sprzętu oraz szkolenie obsługi pociągu.

Drużyny konduktorskie dedykowane obsłudze pociągów Express InterCity Premium przeszły specjalny kurs z asystowania osobom z niepełnosprawnościami. Za szkolenie odpowiadał pracownik PKP Intercity - specjalista ds. niepełnosprawnych pasażerów.

Asysta w pociągu i na dworcu

PKP Intercity zapewnia pasażerom niepełnosprawnym i o ograniczonej mobilności ruchowej wsparcie przy wsiadaniu, wysiadaniu ze składu lub przesiadaniu się do innego pociągu. Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z takiej pomocy powinni o tym poinformować przewoźnika telefonicznie (całodobowa infolinia: 19 757) lub za pomocą formularza zgłoszeniowego na stronie www.intercity.pl, co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Dodatkowe wsparcie oferują również pracownicy dworców. Obsługa może odebrać podróżnego z taksówki czy autobusu i zapewnić pomoc w dotarciu na peron, z którego odjeżdża pociąg. Wystarczy, że na 30 minut przed przyjazdem na dworzec, pasażer zgłosi telefonicznie (22 474-13-13) bądź drogą elektroniczną (cbdk@pkp.pl) potrzebę asysty.

– Staramy się podchodzić do naszych pasażerów indywidualnie. Już na etapie zgłoszenia chęci skorzystania z asysty rozmawiamy o potrzebach podróżnego, np. dotyczących sposobu wsiadania do pociągu. Im wcześniej znamy oczekiwania, tym lepiej możemy się przygotować do zapewnienia pomocy – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.