Newag szykuje nowy EZT dla WKD

Newag szykuje nowy EZT dla WKD

27 kwietnia 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W nowosądeckim Newagu powstaje nowy elektryczny zespół trakcyjny. Na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej produkowany jest sześcioczłonowy pojazd, który wyróżniać będzie wyjątkowy design, funkcjonalność oraz zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne.

Fot. Newag

Pojazd przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym wyglądem nawiązującym do najnowszych trendów w branży. EZT 39WE inspirowany jest nowoczesną architekturą miasta. Dominują w nim geometryczne formy łączone z łagodnie ukształtowanymi powierzchniami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu.

Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi  nowoczesny, nawiązujący do dynamiki miasta kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.

Design 39WE jest także odzwierciedleniem funkcjonalności pojazdu. Duża ilość drzwi na stronę pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Przestronne przedsionki, stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu i pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze utrzymane w eleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi  fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów.

Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu.

Sys­tem moni­to­ringu z reje­stra­to­rem zda­rzeń zapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.

Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.

Sześcioczłonowy pojazd o dłu­go­ści 60 m skła­dał się będzie z 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści  łącznie 505 pasażerów w tym  164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zin­te­gro­wany sys­tem infor­ma­cji pasa­żer­skiej z zewnętrz­nymi tabli­cami LED oraz wewnętrz­nymi moni­to­rami LCD.

Wszyst­kie pojazdy wypo­sa­żone będą w kli­ma­ty­za­cję prze­strzeni pasa­żer­skiej z ukła­dem okien umoż­li­wia­ją­cym swo­bodne prze­wie­trza­nie składu oraz sys­tem zli­cza­nia podróżnych.

39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą w 2016 roku.