PLK: inwestycje usprawniają ruch na trasie Kozłów – Kraków

PLK: inwestycje usprawniają ruch na trasie Kozłów – Kraków

08 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP PLK chwali się, że dzięki inwestycjom spółki za ponad 140 mln zł na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK, pojedzie więcej pociągów. Nowe urządzenia i dodatkowe perony mają zapewnią sprawny przejazd składów dalekobieżnych i krakowskiej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Fot. PKP PLK

Jak informuje zarządca infrastruktury kolejowej, od kwietnia nowe urządzenia na odcinkach Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów zwiększyły przepustowość trasy, czyli pozwoliły na przejazd większej liczbie pociągów, m.in. z Warszawy do Krakowa. Kolejne działania dodatkowo mają poprawić możliwości linii i pozwolić przewoźnikom wprowadzić więcej połączeń m.in. w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na małopolskim odcinku trasy kolejowej Warszawa – Kraków.

Dodatkowe perony za 3 mln zł w Słomnikach i Miechowie

PLK wybuduje również dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie. Zapewnią one sprawną obsługę pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych. Podróżni relacji Kraków – Warszawa pojadą w najkrótszym czasie, gdyż szybkie pociągi będą mogły przejeżdżać przez stacje z pełną prędkością, a podróżni kolei aglomeracyjnej skorzystają z nowych, dodatkowych peronów.
Zastosowane przez PLK na ósemce rozwiązania podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Koszt przebudowy peronów to 3 mln zł.

Konsekwentna poprawa obsługi podróżnych na trasie Kraków – Warszawa

W 2014 r. na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł.

W 2013 r. za 70 mln zł poprawił się standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy.

Inwestycje PLK pozwoliły na koniec 2014 r. osiągnąć zamierzony efekt i uruchomić szybkie połączenia, m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.